رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان از سال ۸۴ گفت: ۷.۵ میلیون نوزاد تاکنون در کشور غربالگری و ۲۱ هزار کودک مبتلا به اختلال شنوایی شناسایی شده‌اند.

۲۱ هزار کودک مبتلا به اختلال شنوایی در کشور شناسایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن فیروزبخت  در کارگاه منطقه‌ای آموزش غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در بوشهر، به جایگاه غربالگری نوزادان تا پیش از یک‌سالگی پرداخت و  اظهار داشت: هم اکنون تمامی نوزادان زیر یک سال تحت پوشش غربالگری شنوایی سنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بی توجهی به  این مهم می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به شنوایی کودکان وارد کند افزود: کاهش شنوایی نوزاد می‌تواند در رشد و تکامل گفتار، شخصیت و روابط عاطفی و اجتماعی و به تبع آن آموزش و تحصیل تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان از سال 84  خاطر نشان کرد: 7.5 میلیون نوزاد از سال 1384 تاکنون در کشور غربالگری و 21 هزار کودک مبتلا به اختلال شنوایی شناسایی شده‌اند.

فیروزبخت با بیان اینکه پس از شناسایی کودکان مبتلا به اختلال شنوایی مداخلات توان‌بخشی و پزشکی روی آنها انجام  می‌شود بیان کرد: پارسال 72 درصد نوزادان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که انتظار می‌رود امسال این آمار به 75 درصد برسد.

وی تاکید کرد: شیوع نقص شنوایی در بین نوزادان تازه متولد شده 3 در هزار است که بی توجهی به این مسئله می‌تواند منجر به معلولیت دائم شود.

انتهای پیام/پ

شناسایی ۲۱ هزار کودک مبتلا به اختلال شنوایی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.