رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : امسال هزار و 190 میلیارد ریال اعتبار غالب بر 80 درصد به طرح های آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اخثصاص داده شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی  گفت :در سال جاری از هزار و 490 میلیارد ریال اعتبارات تملکی و ملی این سازمان تاکنون هزار و 190 میلیارد ریال اعتبار در استان خراسان شمالی به طرح های آب و خاک اختصاص یافته است .

وی افزود : از این مقدار اعتبار 550 میلیارد ریال در سال جاری برای آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است که به شکل بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود.

یوسفی با بیان اینکه تاکنون 28 هزار هکتار سیستم های نوین آبیاری اعم از کم فشار ، قطره ای و بارانی را تحت پوشش قرار گرفته است ، اظهار کرد : با اعتبار سال جاری هم 7 هزار و 39 هکتار از اراضی مستعد استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد : با اجرای سیستم ها راندمان آبیاری اراضی مستعد از 42 درصد به شرایط متعارف به 75 تا 90 درصد در استان خراسان شمالی خواهد رسید ..

وی گفت : اجرای این پروژه با اولویت تولیدات داخلی استان در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل است .

خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی است.

انتهای پیام/آ

هزار و 190 میلیارد ریال اعتبار به طرح های آب و خاک اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.