رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار اصفهان از شکسته شدن قیمت تخم مرغ و فروش به نرخ هر کیلو شش هزار و ۲۰۰ تومان در سطح بازار خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی غلامی اظهار داشت: به دلیل واردات تخم مرغ از ترکیه قیمت پایه هر کیلو تخم مرغ در کارتن پنج هزار و ۶۵۰ تومان است که باید در مغازه ها هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش برسد.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر قیمت تخم مرغ حمایتی شانه ای ۱۲ هزار تومان شده است که در مراکز محدود در حوالی خیابان امیر حمزه و در خمینی شهر این نوع تخم مرغ به فروش می رسد ، تصریح کرد:‌ اگر فروشنده ای تخم مرغ را بالاتر از کیلویی هفت هزار تومان بفروشد قطعا این گرانفروشی باید به تعزیرات اعلام یا به شماره ۳۷۸۱۱۲۱۸ مربوط به اتحادیه پایانه مرکز فروش تخم مرغ اطلاع داده شود.

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار اصفهان با اظهار اینکه مرغداران اصفهان به دلیل ترس از شیوع آنفلوآنزا قیمت تخم مرغ را افزایش دادند ولی به دلیل جلوگیری از واردات تخم مرغ از ترکیه به استان، قیمت تخم مرغ را پایین آوردند، گفت: اصفهان هم اکنون ۵ کانون آلوده به آنفلوآنزا دارد که ۴ مورد از این کانون ها در خمینی شهر و یک کانون در گلپایگان است که اگر شیوع به تیران و نجف آباد برسد باید ۵۰ واحد مرغداری تعطیل شود.

غلامی با بیان اینکه بروز این مسئله، یک فاجعه بزرگ است و دولت هیچ حمایتی نمی کند، گفت: در صورت تداوم این روند، قطعا مرغداران مجبور به افزایش قیمت محصول می شوند.

وی اضافه کرد: اتحادیه هیچ نظارت و بازرسی روی قیمت ها در سطح بازار ندارد و وظیفه ای در این ارتباط ندارد و این در حالی است که مسئولان فنی در مرغداری ها نظارت می کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.