مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از نیاز ۵ میلیارد ریالی برای بهبود کیفیت گندم و پاکسازی مزارع استان از آفت سن خبر داد.

کاهش ۷۰ درصدی میزان سن‌زدگی گندمبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب گفت: برای بهبود کیفیت گندم تولیدی و پاکسازی مزارع چهارمحال و بختیاری از آفت سن، ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: امسال مبارزه با آفت سن در سطح ۲۷ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری انجام شد که این مقدار نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشت.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان سن زدگی در محصول گندم این استان را ۶۷ صدم درصد اعلام و اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از نظر میزان اندک سن زدگی، در ردیف پنجم استان‎های برتر کشور قرار دارد.

غریب ادامه داد: سه دستگاه سمپاش در اختیار شهرستان‌های کیار، اردل و کوهرنگ قرار گرفته و برای مزارع درگیر سِن در استان هم سموم یارانه‌دار اختصاص داده شده است.

وی گفت: سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری در چهارمحال و بختیاری، ۶۰ هزار هکتار شامل حدود ۲۳ هزار هکتار گندم آبی و ۳۷ هزار هکتار دیم می‌باشد.

غریب یادآور شد: امسال همچنین حدود ۱۱۰ هزار تن گندم از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت شد که ۶۷ هزار تن آن به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال از کشاورزان خرید تضمینی گردید.

انتهای پیام/غ

میزان اندک سن‌زدگی گندم در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار