یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی توسعه سوادآموزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: فرمان معمار کبیر انقلاب در دی ماه ۵۷ منشوری جاودان برای توسعه فراگیری علم و دانش در جامعه و دستاوردی بزرگ در انقلاب اسلامی است.


عدل هاشمی پور افزود: آموزش و تربیت نخستین اولویت برای تحقق توسعه و عامل قدرت و پیشرفت جامعه است.


وی گفت: امروز سواد به خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود بلکه فرصتی برای کسب مهارت‌های زندگی و ارتقاء آگاهی‌ها برای زندگی بهتر است.


نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت نرخ باسوادی، توسعه مراکز یادگیری محلی و طرح‌های ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه سوادآموزی قابل تقدیر و نتیجه تلاش مجموعه خدوم آموزش و پرورش و سوادآموزی است.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این دیدار گفت: علاوه بر سواد پایه فراگیری مهارت‌های زندگی، آموزش‌های کارآفرینی، طرح‌های ترویج فرهنگ نماز، توسعه کتابخوانی بین خانواده‌ها از مهمترین اولویت‌های برنامه‌ای سوادآموزی است.


سیدحمدالله خواهش نیک افزود: نرخ باسوادی جمعیت هدف سوادآموزی در سرشماری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ با ارتقاء به ۹۲ و ۷ دهم به میزان ۲ و ۳ دهم افزایش یافت.


وی گفت: در جهت ارتقاء شاخص باسوادی در استان علاوه بر سوادآموزی عمومی برای گروه هدف افراد بی سواد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و زندان‌ها به صورت طرح ویژه باسواد می‌شوند.

انتهای پیام/د

توسعه سواد آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.