طرح احراز اصالت هویت برخط با هدف تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مدیرکل ثبت احوال استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور این طرح به منظور مقابله با جعل و افزایش سلامت اداری و رضایتمندی مردم اجرا و توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.


تقوی افزود: با اجرای این طرح ارائه و اخد کپی شناسنامه و کارت ملی از مردم در دستگاه‌های اجرایی حذف و استعلام و احراز هویت افراد در دستگاه‌های اجرایی تنها نیاز به ارائه کد ملی دارد.


وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح توسط ثبت احوال انجام شده است گفت: ثبت احوال در سراسر کشور در ۲ سال اخیر اقدام به تهیه و ایجاد بانک اطلاعات احراز هویتی مردم در پایگاه داده‌های جمعیتی کشور نموده است به گونه‌ای که دستگاه‌های اجرایی بتوانند از طریق این سامانه با ثبت احوال ارتباط برخط برقرار کرده و استعلام احراز هویتی افراد را انجام دهند.


وی افزود: بیش از ۱۲۰ دستگاه مادر شامل وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه در کشور به صورت برخط با این سامانه ارتباطشان برقرار شده است.


تقوی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ارزیابی سالانه دستگاه‌های اجرایی لحاظ می‌شود گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای اجرای این طرح هر چه سریعتر خود را به دستگاه‌های مادر خود در تهران متصل کنند تا بتوانند استعلام احراز هویتی مردم را انجام دهند.

انتهای پیام/د

طرح صدور مدارک هویتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.