یک فقره پرونده ملی مهم قاچاق پتو در کاشان رسیدگی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رييس شعبه اول و رییس اداره تعزيرات حکومتی شهرستان كاشان و آران و بیدگل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک فقره پرونده ملی مهم با موضوع قاچاق پتوی خارجی به ارزش یک میلیارد و 43 میلیون ریال در کاشان رسیدگی شد.
 
 سعید بلانی‌زاده، افزود: محموله پتوی خارجی به وزن 4871 کیلوگرم که برای کاشان قاچاق شده‌بود در همین شهرستان کشف و ضبط شد و متهم آن محکوم به پرداخت جریمه نقدی به ارزش یک میلیارد و 43 میلیون ریال شد.
 
وی، مصادره اموال قاچاق را به نفع دولت از طرق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را تاکیدکرد و افزود: پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش‌زدن کالای قاچاق اموال مصادرشده که قابل استفاده است به کشور مبدا که از آن قاچاق شده صادر و اموالی که قابل استفاده نیست معدوم می‌شود.
 
رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان، در خصوص فرش و موارد تعزیراتی آن نیزگفت: در این عرصه نیز موارد تقلب برند شرکت‌های فرش ماشینی و کیفیت فرش در سال گذشته مشاهده‎‌شد.
 
بلانی‌زاده، تصریح‌کرد:استفاده از برند وعنوان نام یک شرکت معتبر به تقلب روی فرش‌های غیراز آن شرکت و زدن برچسب جعلی فرش  1000 شانه بر روی فرش 700 شانه از موارد تعزیراتی در حوزه فرش ماشینی این شهرستان طی سال گذشته بود که خوشبختانه در 9 ماهه نخست امسال موردی مشاهده‌نشده‌است.
 
وی در ادامه، کشف و ضبط یک دستگاه کانتینر کالای قاچاق ظروف و لوازم آشپزخانه را در کاشان خبر داد و گفت: این خودرو از استان های مرزی کشور به طرف تهران درحال حرکت بود که به علت قاچاق کالا در کاشان توقیف شد.
به‌گفته‌وی، دو نفر متهم در این خصوص شناسایی و دستگیر شدند که با قرار وثیقه 8 میلیارد ریالی آزاد شده اند و هم اکنون پرونده آنها در حال بررسی است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان اتهام دیگر این دو نفر را کم اظهاری بیان کرد و گفت: در برگه بارنامه خودرو کاغذ A4  درج شده در حالیکه بار آنها ظروف و لوازم آشپرخانه بوده است.
بلانی‌زاده، تصریح کرد: ارزش گذاری اولیه این کالاها بر اساس اعلام نیروی انتظامی دو میلیارد ریال برآورد شده است اما قیمت اصلی آن هنوز قطعی نشده و در حال بررسي است.

بررسی و رسیدگی به 1041 پرونده تعزیراتی 

وی، بررسی و رسیدگی به یک هزار و 41 پرونده طی 9 ماه نخست امسال در اداره تعزیرات حکومتی کاشان را یادآورشد و افزود: تخلفات بخش بهداشت، دارو درمان ،  قاچاق کالا و ارز در بخش اصناف، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، درج نکردن قمیت و سایر تخلفات از بیشترین موضوعات این پرونده‌ها است.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان همچنین ازبازرسی 221 واحد صنفی در این مدت خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 71 صنفی به علت درج نکردن قمیت و گرانفروشی متخلف شناخته شدند.
 
بلانی‌زاده، از شهروندان خواست تخلفات گرانفروشی، درج نکردن قیمت و سایر شکایت را به سامانه 300000135 صورت پیامک کنند با به صورت تلفنی به تلفن شماره 124 گزارش کنند.
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.