معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: ۳۴ هزار و ۸۱۹ تن محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال توسط مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولیدشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه ،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از اهداف اساسی این نهاد است، گفت: ۱۹ هزار و ۱۶۸ تن محصولات زراعی، هفت هزار و ۸۵ تن محصولات باغی و پنج هزار و ۷۵۷ تن محصولات گلخانه‌ای و دو هزار و ۸۰۹ تن صیفی و سبزیجات در ۹ ماهه امسال توسط مددجویان کمیته امداد کرمان تولید شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۹۷ طرح اشتغال بااعتبار ۶۴ میلیارد و ۳۰۱ میلیون تومان از محل منابع بانکی وامدادی در ۹ ماهه امسال توسط کمیته امداد استان کرمان ایجادشده است، افزود: از این تعداد طرح اشتغال ایجادشده ۶۴۹ طرح بااعتبار ۱۱ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان مربوط به حوزه کشاورزی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان تعداد طرح‌های فعال در حوزه اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان کرمان را ۳۱ هزار و ۳۲۸ طرح اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۹۴۰ طرح از این تعداد طرح مربوط به حوزه کشاورزی است.

خواجه بابیان اینکه توسعه مشاغل کشاورزی و دامداری نقش بسزایی در تولید و اشتغال کشور دارد، تصریح کرد: محور توسعه روستاها به‌طور سنتی کشاورزی است و بر این اساس روستا با فعالیت کشاورزی و دامداری شناخته می‌شود.

گفتنی است: ۹۳ هزار و ۲۵۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۵۶ هزار و ۷۹۲ خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت که حدود ۶۰ درصد را شامل می‌شود در مناطق روستایی و عشایری این استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی

محور توسعه روستاها به‌طور سنتی کشاورزی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار