مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کرمان گفت: سه هزار و ۳۰۰ بافنده فرش تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که بیشتر آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

حمایت کمیته امداد از 3 هزار بافنده فرش در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۵۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی و کمیته امداد برای ایجاد سه هزار و ۵۱۳ شغل در استان کرمان در هشت‌ماهه امسال هزینه شده است.


وی افزود: در شرایط فعلی وضعیت خاصی به‌خصوص در بحث اقتصادی در کشور ایجادشده و در این شرایط بیشترین آسیب به محرومان وارد می‌شود بر این اساس بحث اشتغال یک موضوع حیاتی برای مددجویان و خانوارهای تحت حمایت است.


صادقی بابیان اینکه هم‌اکنون ۹۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، تصریح کرد: تمامی این خانوارها استعداد سنجی شده‌اند و بر اساس استعداد سنجی‌های انجام‌شده ۶۰ درصد این خانوارها توانایی انجام کاردارند و به دنبال این هستیم بر اساس توانایی خانوارها برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم.


وی با اشاره به اینکه طرح قالی‌بافی ازجمله مشاغل مناسب برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: سه هزار و ۳۰۰ بافنده هم‌اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیشتر آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند و این زنان می‌توانند علاوه بر رسیدگی به امورات خانه و فرزندان به کار قالی‌بافی نیز مشغول باشند.


صادقی بابیان اینکه در حوزه اشتغال خدمات خوبی توسط کمیته امداد استان کرمان انجام‌شده است، افزود: در شهریورماه امسال جشن توانمندسازی دو هزار و ۴۵۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شد.


وی بیان کرد: کمیته امداد استان کرمان متعهد است که تا پایان سال جاری چهار هزار شغل در این استان ایجاد کند که تاکنون سه هزار و ۵۱۳ مورد آن محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود هفت هزار شغل تا پایان امسال توسط این نهاد در استان کرمان راه‌اندازی شود که بیش از تعهد این نهاد است.


صادقی در ادامه به موضوع توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت اشاره کرد و افزود: خانوارهایی که توانمند و از تحت حمایت خارج می‌شوند فقط مستمری آن‌ها قطع می‌شود و این خانوارها از دیگر خدمات کمیته امداد تا زمان رسیدن به وضعیت پایدار بهره‌مند هستند.


وی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اشاره کرد و گفت: بر اساس امضای این تفاهم‌نامه فضای کارگاهی برای ایجاد اشتغال مطابق با نیاز مددجو در شهرک‌های صنعتی به آن‌ها واگذار می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.


انتهای پیام/س

 

سه هزار و ۳۰۰ بافنده فرش تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.