مسئول بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان فوق تخصصی کودکان گفت: حساسیت زدایی خوراکی روش درمانی جدیدی در دنیا است که خوشبختانه این شیوه درمانی در مشهد نیز در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر حمید آهنچیان افزود: کودکانی که آلرژی غذایی دارند با تست های آلرژی مشخص می شود که کودک به چه غذایی آلرژی دارد تا به طور دقیق غذاها در حداقل زمان از رژیم کودک حذف شود و طفل دچار مشکلات تغذیه ای و رشد نشود.

وی با بیان اینکه حساسیت زدایی خوراکی روش درمانی جدیدی در دنیا است، افزود: خوشبختانه این شیوه درمانی در مشهد نیز در حال انجام است و بیماران متعددی که تا سنین بالای ۵ سال آلرژی به شیر گاو یا تخم مرغ آنها بهبود نیافته به این شیوه درمان شده اند.

مسئول بخش آلرژی و ایمونولوژی بیمارستان فوق تخصصی کودکان گفت: اگر آلرژی غذایی بعد از چهار تا پنج سال همچنان ادامه دار شد این کودکان حساسیت زدایی یعنی ایمونوتراپی خوراکی می شوند یعنی با مقادیر کم غذایی که کودک به آن حساسیت دارد شروع می شود و طبق یک پرتوکل مشخص در چند هفته مقادیر آن زیاد می شود و سیستم ایمنی کم کم تحمل خود را در برابر موادی که به آن حساسیت دارد افزایش داده و دیگر به آن واکنش نشان نمی دهد.

دکتر آهنچیان افزود: در کنار این کار در بخش آلرژی و ایمونولوژی کارهای تشخیصی برای بیماری های نقص ایمنی نیز انجام می شود و در صورت نیاز برای درمان آنها داروی مخصوص از جمله IVIG تجویز می شود تا از عفونت های مکرر جلوگیری شود.

انتهای پیام// م.م

کاهش آلرژی در کودکان با روش های نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.