کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها همچنان به دنبال حمایت از گروهک‌های تروریستی در سوریه هستند، چرا که این یک بازی اطلاعاتی برای آنها به حساب می‌آید.

آمریکامی‌خواهد به واسطه اعزام دیپلمات به خاک سوریه نقش پررنگی در تحولات این کشور داشته باشدحسن لاسجردی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا پس از نابودی داعش به دنبال حمایت از گروهک‌های تروریستی دیگری در خاک سوریه است؟، اظهار کرد: آمریکا پس از نابودی گروهک تروریستی داعش تلاش می‌کند تا نیروهای باقیمانده این گروهک را از طریق امکاناتی که در سوریه دارند، جا به جا کند.

وی افزود: با توجه به مجموعه تحولاتی که در یک سال گذشته شاهد بوده‌ایم، به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها دست توانا و نقش پررنگی در تحولات سوریه پس از آغاز دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نداشته‌اند.

لاسجردی تصریح کرد: آمریکا با اعزام دیپلمات به سوریه نشان می‌دهد که می‌خواهد خود را حاضر در صحنه نشان دهد و در تحولات سوریه نقش داشته باشد.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها پس از نابودی داعش در سوریه، موضوع براندازی دولت بشار اسد را فراموش کرده‌اند و با زبان بی‌زبانی به شرایط جدید تن داده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که شیوه صحبت دولتمردان آمریکا را بررسی کرده‌اند، می‌دانند که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که سوریه را با بشار اسد بپذیرند، چون شرایط سوریه با 6 الی 7 سال پیش متفاوت است.

لاسجردی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به شدت درباره شطرنج تحولات سیاسی منطقه حساس هستند و علاقه دارند در استراتژی سوریه حضور داشته باشند که بتوانند برخی مسائل مانند امنیت رژیم صهیونیستی، گروهک‌های تروریستی و گروه‌های گریز از مرکز را که می‌توانند برای آنها تهدید به شمار بیاید،کنترل کنند.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ایالات متحده با روسیه در خاک سوریه رقابتی پنهانی دارد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها همچنان به دنبال حمایت از گروهک‌های تروریستی در سوریه هستند، چرا که این یک بازی اطلاعاتی برای آنها به حساب می‌آید.

لاسجردی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای ورود به بحران سوریه نقش مخالف و برانداز را داشته‌اند به همین دلیل نیروهای نظامی و غیرنظامی ایالات متحده نمی‌توانند کمکی به سوریه کنند البته به طور حتم حضور آمریکایی‌ها در سوریه با مخالفت بشار اسد همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۵ دی ۱۳۹۶
نبایستی روسیه وایران باعجله خاک سوریه را ترک میکرد تاپایان خشکانیدن ریشه آنها ادامه میافت
آخرین اخبار