مدیرکل ثبت احوال لرستان در ۹ ماهه امسال ۶ هزار و ۵۲۳ در لرستان فوت شدهاند که علت مرگ ۳۸.۶ درصد از ان‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

 


امانی‌پور، مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت، ۵۷.۸ درصد مرد و ۴۲.۲ درصد زن بوده‌اند و ۹۹.۲ درصد از فو‌ت‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده‌است.
وی ادامه داد: به طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۴ مورد فوت به‌ثبت رسیده‌است، یعنی در هر ساعت تقریبا فوت یک نفر ثبت‌شده‌است.
مدیرکل ثبت احوال لرستان افزود: ۶۵ درصد فوت‌های ثبت‌شده استان مربوط به گروه سنی ۶۰ سال به‌بالا می‌باشد، همین‌طور میانگین سن فوت‌شدگان برای مردان ۶۰ سال و برای زنان ۶۲ سال محاسبه شده‌است.
امانی با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال تعداد ۲۶ هزار و ۸۷۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده است. افزود: از کل ولادت‌های ثبت شده ۱۳ هزار و ۹۶۸ نفر معادل ۵۲ درصد، پسر و ۱۲ هزار و ۹۰۲ نفر معادل ۴۸ درصد، دختر بوده‌اند که در مجموع به ازاء هر ۱۰۸ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است.
مدیرکل ثبت احوال لرستان میانگین سن مادران را ۲۸ سال و ۹ ماه و میانگین سن پدران را ۳۰ سال عنوان کرد و افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده، تعداد ۱۷ هزار و ۹۲۲ مورد شهری و ۸ هزار و ۹۴۸ مورد روستایی بوده است.
امانی‌پور تصریح کرد: بیشترین ثبت ولادت در مردادماه با سه هزار و ۲۶۳ واقعه و کمترین ثبت مربوط به اردیبهشت با دو هزار و ۶۷۰ واقعه بوده است.
وی با ابراز اینکه در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۹۸ نوزاد در استان متولد شده، یادآور شد: به عبارتی دیگر در هر ساعت تقریبا چهار نوزاد متولد شده است.
این مسوول بیان داشت: ۹۹.۵ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند، همچنین در طی این ۹ ماهه، ۴۱۱ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزدان دوقلو و ۱۱ مورد مربوط به نوزادان سه‌قلو بوده است.

انتهای پیام/د

مهمترین عامل مرگ ومیر لرستانی‌ها بیماری‌های قلبی‌وعروقی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.