معاون فرماندار پلدختر گفت: در طول دوران عمر ۹۹ ساله اداره ثبت‌احوال کشور، درخشان‌ترین دوره فعالیت آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به‌صورت دقیق‌تر و مدرن انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیرضا ملکشاهی معاون فرماندار پلدختر اظهار داشت: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی مبنای توسعه پایدار و عامل رشد و شکوفایی هر کشور است که نقش ثبت‌احوال حیاتی است.

وی بیان این‌که مردم در فرایند ثبت وقایع حیاتی حساس باشند افزود: ثبت وقایع حیاتی و صدور شناسنامه از وظایف اصلی ثبت‌احوال است.

معاون فرماندار پلدختر گفت: با توجه به اطلاعات و سوابق سجلی و هویتی مردم که از موضوع‌های مهم و استراتژیک است که این اطلاعات و سوابق باید به خوبی محافظت شود، زیرا ثبت وقایع حیاتی در ترکیب و حجم آمار جمعیتی نقش اصلی را دارند.

وی به نقش مهم ثبت‌احوال در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: آمار و اطلاعات دقیق بستر تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های برنامه‌ریزی است.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: آمار به‌روز و دقیق پایه و اساس تصمیم‌های درست در زمینه‌های مختلف است که ثبت به موقع این وقایع حیاتی، نقش اصلی را در ارائه آمار واقعی دارد.

رئیس اداره ثبت‌احوال پلدختر بر ضرورت همکاری همه جانبه مردم و مدیران دستگاه‌های دولتی با ثبت‌احوال تأکید کرد و گفت: شوراها، دهیاران و بخشداران با اداره ثبت‌احوال همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م

درخشان‌ترین دوران فعالیت ثبت‌احوال در نظام اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.