رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: بیش از ۸۰۰ تله زنده گیری پرنده هوبره در ۱۰ روز گذشته از سطح این شهرستان کشف و جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد انور هاشمزهی  رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر  گفت: یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر در بازدید‌های میدانی خود از دشت‌ها و زیستگاه‌های هوبره موفق به کشف این تعداد تله زنده گیری شد.


وی بیان کرد: تله‌های زنده گیری کشف شده به منظور زنده گیری و شکار پرندگان منطقه به ویژه هوبره بکار رفته بود.


وی بیان کرد: استفاده از این گونه تله‌ها سبب کاهش آمار پرندگان منطقه و حتی تلفات بسیاری از سایر گونه‌های حیات وحش شده است.


وی افزود: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر این تله‌ها را از سطح شهر‌های دلگان، بزمان و ایرانشهر کشف و منهدم کردند.


رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر گفت: همچنین در این مدت سه شکارچی متخلف به همراه سه قبضه سلاح غیر مجاز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.


وی اضافه کرد: هوبره در مناطق شنی، تپه ماهور‌ها و ریگزار‌ها با بوته‌های پراکنده، علف‌های کوتاه و حاشیه گندمزار‌ها به سر می‌برد و آشیانه خود را بر روی زمین می‌سازد.


وی اظهار داشت: علاقه اعراب کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده همه ساله تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به زنده گیری و صید این پرنده زیبا و کمیاب کنند.


وی افزود: به دلیل وجود تهدید‌های جدی در زمینه انقراض پرنده هوبره شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده حمایت شده بین المللی ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی دارد.

انتهای پیام/گ

۸۰۰ تله زنده گیری هوبره در ایرانشهرجمع آوری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار