رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: لوله‌های فاضلاب توانایی مقاومت در برابر زلزله را ندارند و جاری شدن فاضلاب در سطح شهر از معضلات بعد از زلزله خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پور ساری نماینده شرکت آب و فاضلاب در نشست خبری مدیریت بحران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از زلزله ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و همچنین در این راستا تشکیل تیم‌های واکنش سریع و بحث تامین گازوئیل را نیز شاهد بودیم.

پورساری افزود: با وزارت نیرو و آب و فاضلاب استان‌های معین استان اصفهان نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا در شرایط بحران از کمک آن‌ها نیز بهره مند شویم.

نماینده شرکت آب و فاضلاب گفت: پیش بینی 30 تن مخزن اضطراری صورت گرفته است که 2 تن از این مخازن به مرحله اجرایی در آمده است. تعبیه شیر قطع خودکار در مخازن ذخیره سازی پیش بینی شده است تا از وقوع سیل در تهران پیشگیری شود.

وی آبرسانی اضطراری شهر تهران را از نکات مهم دانست و گفت: پیش بینی شده برای هر نفر تا سه روز اول 10 لیتر آب تامین شود. دستگاه‌های بسته بندی آب تعبیه شده است و با پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران قرارداد‌هایی برای استفاده از تجهیزات و ماشین آلات بسته شده است.

پورساری خاطر نشان کرد: ارتباط موتوری در نظر گرفته شده است.

در ادامه غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: ۹۰ درصد از طرح قمر بنی هاشم(ع) انجام شده است و این طرح حلقه واصلی میان تمام مناطق ۲۲ گانه تهران است و می‌توانیم آب را در چند لحظه انتقال بدهیم.

همچنین در ادامه جعفری رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله خطاب به پورساری گفت: اگر زمین لرزه رخ دهد، لوله‌های فاضلاب توانایی مقاومت ندارند و با شکستن آن‌ها جاری شدن فاضلاب در سطح معابر را شاهد خواهیم بود و باید تمهیدات لازم لحاظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار