میزان بیکاری در استان اردبیل ۶۵ هزار نفر است و بیشترین قشر بیکار در این استان افراد با مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنامجو استاندار اردبیل افزود: دغدغه بیکاری در این استان پذیرفته بوده و براین اساس مجدانه به دنبال رفع آن هستیم.

وی گفت: به منظور رفع بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی در ۶۰ روزی که در استان حضور دارم با مسئولان کشوری دیدار کردم تا بودجه مناسب جهت توسعه زیرساخت های استان اختصاص یابد.

استاندار اردبیل افزود: تمامی تلاش ما بر این است که ظرفیت های اشتغال زایی استان را فعال کنیم و در این خصوص قولی که قادر به انجام آن نباشیم به مردم نخواهیم داد.

بهنام جو به تدوین سند اشتغال شهرستان های استان متناسب با ظرفیت هر منطقه اشاره و تصریح کرد: در عین حال که برنامه های اشتغال بر اساس سند تدوین می شود، میزان اشتغال کارخانه ها و واحدهای تولیدی را نیز رصد خواهیم کرد.

استاندار اردبیل گفت: از سویی تسهیلات رونق تولید، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی از سوی دولت پیش بینی شده که به دنبال جذب حداکثری آن هستیم.

بهنامجو به ضرورت تشویق سرمایه گذاران جهت حضور در استان اشاره و تاکید کرد: باید زمینه فعالیت سرمایه گذاران از جمله تسهیلات تشویقی، اعطای زمین و ساده سازی روند مجوز دهی فراهم شود.

 

انتهای پیام/ع

رفع بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.