استاندار اردبیل از اختصاص تسهیلات مناسب برای توسعه و اشتغال روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی و همکاری شبکه بانکی کشور معادل 3 میلیارد دلار برای توسعه روستایی کشور اختصاص یافته گفت:سهم استان از این تسهیلات 9/2 می باشد 45درصد از این تسهیلات دربخش کشاورزی و 55 درصد در بخش های گردشگری، فناوری و صنایع و معادن استان خواهد بود.

وی افزود: از این مبلغ مناطق روستایی، مرزی، عشایری و نواحی صنعتی و شهرک های روستایی صنعتی و شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر می توانند به منظور ایجاد اشتغال پایدار بهره مند شوند.

استاندار اردبیل این موقعیت را یک فرصت خوب برای موضوع اشتغال در استان اردبیل دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه صندوق توسعه ملی آمادگی دارد تا به تناسب جذب تسهیلات، مبالغ بیشتری را نیز در اختیار استان ها قرار دهد باید مدیران و بانک ها شرایط را برای جذب هر چه بیشتر این تسهیلات فراهم کنند.

بهنام جو همچنین افزود: تعیین نمایندگانی به عنوان مشاوران سرمایه گذاری در 2 موضوع دریافت تسهیلات بانکی و نیز تهیه زمین مناسب برای سرمایه گذاری در استان اردبیل ضروری است و کار این افراد باید بررسی روند سرمایه گذاری و اطلاع رسانی دقیق و مناسب به منظور کاهش فرآیند ناشی از روند بروکراسی اداری در سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی باشد.
وی با اشاره به اینکه مبلغ سقف تسهیلات بانکی دولت در استان اردبیل 5 هزار و 640 میلیارد ریال می باشد گفت: بر اساس اعلام رسمی تاکنون مبلغ یک هزار و 330 میلیارد ریال از این تسهیلات اجرایی شده است.

بهنام جو رشد جایگاه استان در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های تولیدی و اشتغال زای مصوب کارگروه تسهیل از رتبه 18 به رتبه 12 در کشور را یک موفقیت مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: این موفقیت در سایه همکاری مناسب مدیران، بانک های عامل و سرمایه گذاران حاصل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال رتبه استان اردبیل در این ارتباط به ردیف های 5 استان برتر ایران ارتقا یابد.

انتهای پیام/ح

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.