معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹ وقف بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: این وقف‌ها شامل زمین، آپارتمان و واحد مسکونی است.

به گفته وی، نیات این واقفین خیر اندیش در زمینه‌های قرآنی، دارو و درمان، کمک به بیماران سرطانی و صعب العلاج و مسجد است.

وی اضافه کرد: آخرین موقوفه جدید استان مربوط به خانم فرهنگی بازنشسته‌ای است که ۵۰ درصد از منزل مسکونی خود را برای بیماران صعب العلاج و نیمی دیگر از آن را برای بیماران سرطانی وقف کرده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، گسترش فرهنگ قرآنی، آموزشی و پژوهشی، فناوری نوین، اشتغال جوانان، محیط زیست، محیط زیست، ازدواج جوانان، فعالیت رسانه‌ای برای ترویج وقف و دارو ودرمان از جمله نیاز‌های روز جامعه وقف است.

حجت الاسلام مجیدی افزود:باید با اطلاع رسانی گسترده، مردم را با این نهاد و زیر بنای آن آشنا کرد و نقش موثر وقف در این حوزه‌ها را نشان داد.

وی اضافه کرد:در استان ۶۲ هزار و ۵۲۱ هکتار املاک موقوفه متصرفی وجود دارد که ۶۱ هزار و ۲۴۲ هکتار آن زراعی است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در حال حاضر این اداره دارای ۷۶۰ موقوفه متصرفی و ۱۰۳ موقوفه غیر متصرفی است.

انتهای پیام/

ثبت یک و نیم میلیارد وقف در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.