رئیس سابق سازمان صدا و سیما در مصلی شهر یاسوج گفت: حماسه 9 دی اوج بصیرت،فهم و رفتار عقلانی مردم ایران بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با قدردانی از مردم حاضر در مصلی یاسوج گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز قصد دارند که ببینند آیا مردم ایران با وجود مشکلات و گرفتاری های موجود، هنوز پای ارزش های خود ایستاده اند یا اینکه با انقلاب و خون شهدا ارتباط خود را قطع کرده اند؟

ضرغامی با تشریح وقایع 9 دی 1388 ،با بیان اینکه حرف تقلب در انتخابات یک بهانه بود ادامه داد: ما در تهران جلساتی داشتیم، رهبر معظم انقلاب تلاش می کردند و با سران فتنه مدارا می کردند ، من با آقایان (موسوی-کروبی) صحبت کردم اما گویا قرار نبود حرف حق پذیرفته شود و حرف تقلب یک بهانه بود رهبری هم آمد و فرمود"به مردم بگویید که تقلب نشده است، شمارش آرا هنوز شروع نشده مردم دارند رای می دهند" ولی موسوی می گوید من با فاصله زیاد بر اساس اطلاعات واصله برنده هستم بعد هم می گوید مردم باید بیایند در خیابان و حق خود را بگیرند و به من ( ضرغامی ) می گوید که من می خواهم با مردم بصورت زنده صحبت کنم من هم گفتم که اگر بنا آرامش است شما به صورت ضبطی می توانید این کار را بکنید.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما اضافه کرد: خسارت های زیاد به شهر وارد کردند، شهید دادیم ، کسانی بودند که فریب خوردند و در این درگیری ها کشته شدند که این مایه تاسف است.

وی به برخی از نوارهای ضبط شده از برخی سران فتنه اشاره کرد و ادامه داد: همه خلاف قانون بود شورای پنج نفره که صدا و سیما نیز عضو آن است حرف های آنهارا خلاف تشخیص دادند وقتی من از رهبری سوال کردم فرمود" بگذارید پخش شود که فردا نگویند نگذاشتند حرف بزنیم" با وجود خلاف بودن پخش شد و بهترین تریبون ها در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فاصله آرا فاصله ای نبود که بگوییم تقلب شده است افزود: رهبری در یک جمله به آنها فرمود " شما مرز بندی خود را مشخص کنید و در عین حال اعتراض کنید به شکایت شما رسیدگی می شود . هدف رهبری فقط کنترل فتنه و رفع بهانه بود که دوباره آنها بهانه بازشماری آرا را مطرح کردند و بعد از آن نیز عنوان کردند بحث شمارش اصلا مطرح نیست در کل مملکت تخلف شده است!

ضرغامی با اشاره به اینکه با این همه اوصاف آنها عصر عاشورا آمدند هلهله و بی حرمتی کردند و کف سوت زدند گفت: اگر سران فتنه عقل سیاسی داشتند باید توصیه رهبری را گوش می کردند و می گفتند که این اخلال گران و توهین کنندگان به عاشورا و اعتقادات مردم با ما نیستند و این کار سختی نبود اما آنها این کار را هم نکردند و گفتند معترضان خیابانی امت خداجویی هستند که به حمایت از ما به خیابان ها آمده اند.

وی با بیان اینکه فتنه گران با معاندان نظام در خارج از مرزها هم صدا شدند اضافه کرد: رهبر انقلاب خطاب به آنها فرمود" شما باید مرزبندی کنید چرا که آرم انقلاب به شما خورده است هرچه دارید از انقلاب و امام دارید همانگونه که امام فرمود هرچه دارید از ولایت فقیه دارید" .

ضرغامی ادامه داد: امروز دنیا متحیر است وقتی جمهوری اسلامی پس از این همه فشار مانند سوریه ، عراق و یمن نمی شود متوجه می شوند که ساختار ایران اسلامی بر اساس ولی فقیه است.

وی در ادامه گفت:9 دی از این جهت مهم است که شما مردم عزیز در این گردوغبار فتنه که عده ای گول خوردند و راه را اشتباه رفتند و نماد انحراف شدند راه را پیدا کردید.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مردم وقتی می بینند که مسئولان درگیر دعواهای مشمئز کننده هستند و به آنها رسیدگی نمی شود نگران می شوند ادامه داد:با عده ای که مالباخته بودند و اعتراض می کردند حرف زدم آنها گفتند فقط پول خود را می خواهیم و اضافه هم نمی خواهیم البته برخی سعی می کنند با شعارهای ساختار شکنانه این تجمع ها را به سمت دیگر ببرند اما مردم با هوش هستند.

انتهای پیام/ش

صحبت های رئیس سابق سازمان صدا و سیما در مصلی یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.