مدیر عقیدتی نظارت حوزه مقاومت بسيج امام حسین( ع) ناحيه نجف‌آباد گفت: ۹ دی تقابل انقلاب و ضدانقلاب و به‌سان ۲۲ بهمن ۵۷ به مفهوم واقعی کلمه «یوم‌الله» است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مرادی در جمع بسیجیان فعال پایگاه صیاد شیرازی حوزه امام حسین(ع) شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: از جمله عوامل مهمی که موجب اهمیت و برجستگی حماسه مردمی 9 دی در مراکز سیاست‌گذاری امنیتی آمریکا می‌شود «شکست مضحکانه سیاست‌های غربی و رویکردهای آمریکایی» در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

مرادی افزود: 9 دی را می‌توان حماسه‌ای تاریخ‌ساز، بی‌نظیر و جاودانه در تاریخ درخشان و پرتلألو انقلاب اسلامی قلمداد کرد که در آن اوج بصیرت، ولایت‌مداری و هوشیاری ملت ایران یک‌بار دیگر با طنین بلند و گام‌های متعالی و مشت‌های آهنین خویش به خروش درآمد و اصحاب فتنه را که به پشت‌گرمی قدرت‌های سلطه‌طلب و زیاده‌خواه و سازمان‌ها و مراکز امنیتی و جاسوسی وابسته آنها، درصدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی بودند، به زانو در آورد و هیمنه استکبار را درهم فرو شکست و مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران فرود آورد.

مدیر عقیدتی نظارت حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع) ناحیه نجف‌آباد تصریح کرد: حماسه‌ای که آغازی بود بر پایان فتنه و آموخت که نیازی نیست همیشه ولی در بین باشد، بلکه کافی است ولی در دل باشد؛ حماسه‌ای که پیام آن این بود که هر کسی در مقابل انقلاب بایستد هلاک و به خاک مذلت خواهد افتاد.

 وی افزود: ریشه‌ها، علل و عوامل و زمینه‌های شکل‌گیری حماسه 9 دی که بیانگر اوج حمایت و پشتیبانی ملت از نظام و انقلاب و رهبری عظیم‌الشأن است به خوبی شناخته شده‌اند و در این حوزه طی سال‌های اخیر مطالب و مقالات متعددی به رشته تحریر در آمده و ارائه شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: زمینه‌ها و علل شکل‌گیری 9 دی را به طور اخص می‌توان در سه متغیر عمده به شرح ذیل مورد شناسایی قرار داد: حاکمیت گفتمان دینی در جامعه و باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی مردم، تبعیت و اطاعت از فرامین رهبری و التزام عملی به اصل ولایت مطلقه فقیه، برخورداری مردم از شعور، بصیرت، آگاهی و بینش سیاسی ـ‌ اجتماعی مثال‌زدنی و همچنین درک واقعی مفهوم عاشورا و پیام‌های نهضت عظیم حسینی.

وی در ادامه بیان کرد: حماسه نه دی را به خاطر ویژگی‌های خاص و متمایز آن از جمله واکنش سریع و به موقع مردم نسبت به تهدید ضد انقلاب، خودجوش و کاملاً مردمی بودن حرکت، فراگیری و حضور گسترده همه اقشار، سلیقه‌ها و ذائقه‌های سیاسی، حضور بارز نسل سوم و جوان انقلاب اسلامی، سر دادن شعارهای کاملاً سیاسی و معنادار و نیز بازتاب گسترده داخلی و خارجی باید یکی از رویدادهای ویژه انقلاب اسلامی به شمار آورد که آن را به نقطه‌ای عطف در نظام مقدس اسلامی تبدیل ساخت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار