نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: صداقت، بصیرت و استقامت با محوریت ولایت رمز نجات خواص جامعه از چیرگی شیطان و پروژه نفوذ دشمن بویژه «فساد» است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی، شامگاه جمعه در یادواره ۱۰۳ شهید طلبه و روحانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل باعنوان «پرچمداران بصیرت» در حسنیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان، گفت:قرآن مجید نقشه راه برای ما با چهار ویژگی صداقت، بصیرت و استقامت بر اساس محوریت مودت و ولایت اهل‌بیت(ع) پیاده کرده‌است.

وی با اشاره به آیه 80 سوره اسری « وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْق وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْق وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصِیراً» افزود: داشتن بصیرت و صداقت برای رسیدن بخدا با خواندن این آیه در نمازشب در سحر و وقت طلایی شبانه روزتوصیه‌شده‌است  تا انسان به مقام محمود در آیه79 سوره اسری« وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى‌ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً» برسد.

به‌گفته‌وی، انسان گام اول را با بصیرت و گام دوم را با صداقت باید بردارد تا در گام سوم این چرخه  به استقامت که در آیه 30 سوره فصلت «إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا...»فرموده‌است برسد.

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، با تاکید بر تکراراین چرخه بصیرت،صداقت واستقامت در شبانه‌روز برای ما افزود:ما هرروز از بصیرت به صداقت و از صداقت به استقامت منتقل می‌شویم واین استقامت است که دوباره یک بصیرت تازه‌ای طبق آیه 16 سوره جن « وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً» را برای ما تولید می کند.

مودت اهل‌بیت(ع) عامل بصیرت، صداقت و استقامت می‌شود

حجت‌الاسلام تویسرکانی، با اشاره به روایات که اگر کسی به علم خود عمل کند خدا علم جدید برایش تولید می کند اظهارداشت:این چرخه نورانی بصیرت، صداقت واستقامت محوری به نام مودت اهل بیت(ع) دارد که در مرکز این دایره قرار می گیرد.

وی، مودت اهل بیت(ع) را در حقیقت عامل بصیرت انسان‌ها دانست و گفت: بدون مودت اهل بیت(ع) کسی به بصیرت دست پیدا نمی کند چرا که علم و حکمت و دانایی در این خانواده نهاده شده‌است و اگر کسی بخواهد به دانایی دست پیداکند باید اهل مودت با اهل بیت(ع) باشد.

به‌گفته‌وی، اگر با این ویژگی‌ها بودیم و باشیم توان پیمودن   صراط مستقیم را پیدا می کنیم و هر کدام از اینها را نداشته‌باشیم نمی توانیم به سعادت و سلامت و عزت به سر منزل مقصود برسیم.

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، بصیرت را تشخیص وظیفه و تشخیص این مطلب راخیلی مهم تاکیدکرد و گفت: با توجه به آیه 27 سوره اعراف «يا بَني آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما ...» فتنه همان عامل هبوط و اخراج آدم از بهشت در این حوزه بصیرت مطرح می شود.

فتنه از آسیب‌های مرحله بصیرت است

حجت‌الاسلام تویسرکانی، با اشاره به اینکه هر مرحله‌ آسیب‌هایی دارد گفت: فتنه یک آسیبی در جلوگیری از تشخیص است که در مرحله بصیرت قراردارد.

وی گفت: در بحث فتنه آنقدر وضعیت سیاسی اجتماعی در جامعه بهم می‌ریزد که تشخیص حق از باطل میسور نباشد و اشخاص

توان تشخیص راست ودروغ را نمی‌توانند داشته‌باشند و گیج و متحیر دچار فتنه می‌شوند.

به‌گفته‌وی،هیچکس نمی‌تواند از فتنه فرارکند وهمه با فتنه که انواع متفاوت دارد مورد امتحان قرار می گیریم.

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین،هشدار قرآنی از آیه 2 سوره عنکبوت«أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ »در مورد ابتلا به  فتنه‌های شیطان که زندگی انسان را درهم می‌پیچد تاکیدکرد و گفت: فتنه‌های شیطان اجازه حرکت به انسان نمی‌دهد اما با بصیرت می‌توان از این تونل وحشتناک، تاریک و ظلمانی فتنه یعنی حرکت از مرحله اول عبور کرد.

خیلی‌ها بصیرت دارند ولی صداقت گذشت از بندهای دنیوی را ندارند

حجت‌الاسلام تویسرکانی،با تاکید بر اینکه خیلی‌ها بصیرت دارند ولی مشکل را حل نمی‌کنند و بلکه بر مشکلات می‌افزایند تصریح‌کرد: چون اینها کسانی هستند که بصیرت دارند ولی صداقت ندارند تا از هوی، هوس، لذت‌ها و شهرت‌ها وهمه این بندهای دنیایی خودرا رها کنند و موفق به عمل شوند.

به‌گفته‌وی،حتی خیلی‌ها در بحث اول یعنی مرحله بصیرت و تعدادی زیادی نیزدر مرحله دوم و سوم یعنی صداقت و استقامت زمین‌گیرمی‌شوند.

وی، آیه 69 سوره نسا« وَمَنْ یُطعِ اللّه والرَّسُول فأولئکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللّه عَلیهِمْ منَ النَّبِیّن والصّدیقین والشُّهداء والصّالِِحین وَحَسُنَ أولئِکَ رَفِیقاً» با تاکید بر بحث صداقت را خاطرنشان‌کرد و گفت:کلمه صدیق زیباترین لقب قرآن به امیرالمومنین(ع) و حتی در زیارت عاشورا نیز دعای داشتن صدق ذکرشده‌است.

اختلاف در بصیرت عامل کربلاها در تاریخ است

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر خواص بدفهمیدند یا دیرفهمیدند یا فهمیدند اما با هم اختلاف کردند کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد» گفت: دیرفهمیدن یعنی اینکه توان پاگذاشتن روی هوی و هوس خود را ندارند،حق و باطل و اصحاب آن را می‌بینند ومی‌شناسند ولی با وجود بصیرت چون صداقت ندارند در مسیر غلط حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام تویسرکانی،اظهارداشت: به یک معنا امروز ما مشکلمان بصیرت نیست بلکه با استناد به آیات 1 و2 از سوره صف «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ* كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ*»مشکل امروزما بصیرت بی صداقت است.

مشکل خواص امروز جامعه بصیرت بی صداقت است

به‌گفته‌وی، امروز خواص در اثر این امتحانات و فتنه‌ها به این بصیرت رسیدند 40 سال با همه این چالش‌ها صاحب بصیرت شدند اما صداقت ندارند به‌عنوان مثال به‌زیبایی از قرآن، شهدا و ولایت سخنرانی می کند ولی زندگی شخصی او یک لجنزاری بیش نیست که دچار اشرافی گری و فساد پنهان است.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» گفت: این فرد بصیرت دارد، می داند و مشکلی در فهم ندارد اما مشکل در اقدام و عمل دارد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی، اظهارداشت: انسان در این مسیر سخت و دشوار باید صاحب ویژگی بصیرت، صداقت و استقامت با محور ولایت و موودت  باشد تا زمین‌گیر نشود.

اگری ولایت ومودت را از ما گرفتند جامعه تحت اسارت شیطان می‌شود

وی آیه 22 سوره مجادله«استحوذ علیهم الشیطان فانسیهم ذکر الله اولئک حزب الشیطان الا ان حزب الشیطان هم الخاسرون» را یادآورشد و گفت: چرا که اگر یک روزی این ولایت ومودت را از ما گرفتند ما را از بصیرت صداقت و استقامت محروم می کنند وجامعه تحت اسارت شیطان درمی آید.

شایان ذکر است: یادواره ۱۰۳ شهید طلبه و روحانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل باعنوان «پرچمداران بصیرت» شامگاه جمعه در حسنیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.