عضو شورای شهرستان کاشان گفت: گسل البرز که کاشان را هم در برمی گیرد اگرفعال شود خساراتش به مراتب وحشتناک تر از زاگرس خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی وکیل در سومین جلسه شورای اسلامی شهرستان کاشان  باتاکید بر اینکه گسل ها فعال شده و زلزله یک هشدار جدی است گفت: گسل زاگرس با زلزله 7.2 استان کرمانشاه خودش را نشان داد و الان که گسل البرز کاشان را هم در برمی گیرد اگرفعال شود خساراتش به مراتب وحشتناک تر از زاگرس خواهد بود.

وی، قرارداشتن کاشان را روی خط زلزله تاکیدکرد و گفت: خط راس کوه کرکس جنوب کاشان گسل های اصلی و چند فرعی دارد که گسل گبرآباد قمصر به تازگی لرزش داشته‌است.

به‌گفته‌وی،آموزش‌های اصول ایمنی به مردم در سرفصل برنامه‌ها برای آماده‌سازی آنها در مواجه با حوادث امری ضروری و مهم درراستای آگاه کردن مردم از خطرات ناشی زلزله و چگونگی مواجه با آن در اولویت است.

این عضو شورای شهرستان کاشان، جدی‌گرفتن موضوع زلزله برای اعضای شورا بهعنوان نمایندگان مردم در دو بخش مقاوم‌سازی و فرهنگ‌سازی با هدف ایمن شدن در برابر زلزله را خواستارشد و گفت: نباید به جای خانه قتلگاه بسازیم.

وکیل، افزود: امروزه برخی ساخت و سازها در روستاها از نظر نبود ایمنی فاجعه است که به دلیل مشکلات مالی یا نداشتن آموزش کافی نسبت به مقاوم سازی خانه های خود بی توجهی می‌‌کنند.

وی، فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی را در اولویت وظایف اعضای شورا دانست و گفت:باید در هنگام مواجه با این موضوع رودربایستی را کنار بگذاریم و حتی با اعمال قانون تلاش کنیم تا خانه‌ها بر اساس نقشه مصوب و نظارت نظام مهندسی ساخته‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

کاشان روی خط زلزله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار