مقامات پلیس اندونزی در نظر دارند برای مقابله با گروه وهابی داعش شمار نیروهای ویژه ضد تروریست خود را افزایش دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات پلیس اندونزی امروز جمعه اعلام کردند نیروهای ویژه ضد تروریستی سال آینده 600 نیروی جدید را به منظور نظارت بر فعالیت های تروریست های وهابی صهیونیستی داعش و مقابله با حملات عناصر تکرو آن به خدمت خواهند گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، صدها بازرس و مامور نظارتی پلیس، به جمع 500 نیروی کنونی واحد مقابله با شبکه های تروریستی پلیس اندونزی خواهند پیوست.

«تیتو کارناویان» رئیس پلیس ملی اندونزی در این باره در اشاره به ترویست های داعش گفت: "هدف ما از این اقدامات، نظارت دقیق تر و شدیدتر بر فعالیت های شبکه های تروریستی است، زیرا شبکه های داعش همچنان در اندونزی و جنوب شرق آسیا حضور دارند."

وی در ادامه گفت: "بخش عمده این اقدامات به علت افزایش فعالیت های اعضای تکرو، و پویایی های شبکه داعش در سرتاسر جهان است."

اندونزی طی سالهای اخیر، شاهد افزایش فعالیت های تروریستی بوده است که از داخل این کشور سرچشمه می گیرد. تصور می رود که صدها تن از اتباع اندونزی به سوریه سفر کردند تا به تروریست های داعش بپیوندد، اما بسیاری از این افراد پس از شکست های داعش و از دست رفتن قلمرو آن، به اندونزی باز گشته اند. مقامات اندونزی در این باره اعلام کردند در خصوص بازگشت این افراد از خاور میانه به اندونزی نگران هستند، زیرا این اقدام به معنای حضور افراد جنگ دیده و باتجربه ای است که می توانند آنچه را تا کنون درباره جنگ و استفاده از تسلیحات تجربه کرده اند، به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام/

نگرانی اندونزی درباره فعالیت گروه تروریستی داعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار