آتلانتیک: چرا مردم اندونزی به داعش نمی پیوندند؟

وبسایت آتلانتیک نوشت: با وجود اینکه داعش همه تلاش خود را برای جذب نیرو به کار گرفته، اندونزی کشوری با کمترین تعداد حامیان این گروه تروریستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت آتلانتیک در گزارشی نوشت: سر و صدای گروه تروریستی داعش به اندونزی، کشوری با بیشترین تعداد جمعیت مسلمان در جهان نیز رسیده است. گفته می شود اندونزی حدود 200 میلیون مسلمان دارد. نیروهای امنیتی اندونزی پس از اعلام وفاداری گروه "سانتوسو" به داعش، تعقیب سرکرده این گروه را آغاز کرد.

آتلانتیک در ادامه نوشت: پلیس همچنین چندین نفر را به ظن حمایت از گروه تروریستی داعش در اندونزی بازداشت کرد. گزارشها حاکی از آن است که تعداد افرادی که بین ژوئن 2014 و دسامبر 2015 به گروه تروریستی داعش پیوسته اند در مقایسه با قبل دو برابر شده است؛ اما تعداد بسیار کمی از آنها اهل اندونزی بودند. چرا؟

به نوشته این وبسایت، آمارهای رسمی نشان می دهد تنها 100 نفر از تروریستهای داعش در سوریه و عراق اهل مالزی و 23 نفر از آنها اهل هند هستند. این در حالیست که هند 177 میلیون مسلمان دارد. نظرسنجی های اخیر همچنین نشان داد تعداد افرادی که از مالزی به گروه تروریستی داعش می پیوندند در مقایسه با اندونزی 6 برابر بیشتر است. همچنین افراد بیشتری در مالزی در مقایسه با اندونزی حامی اقدامات جنایتکارانه این گروه تروریستی هستند. 

"سیدنی جونز،" رئیس مؤسسه "تجزیه و تحلیل سیاست های جنگ" علت تعداد کم حامیان داعش در اندونزی را اینگونه عنوان کرد: "اندونزی کشوری است که دولتی سرکوبگر ندارد، تحت اشغال یا تصرف نیست و ثبات سیاسی دارد. بنابراین هیچ ناآرامی یا تنش اجتماعی در آن دیده نمی شود و مسلمانان مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند. با کنار هم گذاشتن همه این موارد، تعجبی ندارد که تنها تعداد اندک و انگشت شماری از مردم اندونزی به گروه تروریستی داعش بپیوندند."

آتلانتیک در ادامه نوشت: بنابراین، کشورهایی که افراد بیشتری در آن به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می پیوندند یا مانند عربستان سعودی دولت هایی سرکوبگرانه دارند یا همانند تونس ثبات سیاسی ندارند. این موارد منجر به پیوستن جوانان به گروه تروریستی داعش می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار