کارشناس انگلیسی: هدف از ویدئوی جدید داعش، تبلیغات و جذب عناصر جدید است

کارشناس انگلیسی هدف از انتشار ویدئوی جدید داعش را که در آن 5 نفر اعدام می‌شوند، تحریک کشورهای غربی و جذب عناصر جدید دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت اکسپرس، داعش در ویدئوی جدیدی که منتشر کرده است، 5 نفر را به اتهام جاسوسی برای انگلیس به قتل می‌رساند. «شاشنک جوشی،» سخنگوی اتاق فکر مرکز امنیتی مؤسسه سلطتنی انگلیس، معتقد است ویدئوی مذکور، انعکاس ناکامی‌های اخیر گروه تروریستی داعش است.


او در این خصوص گفت: داعش قصد دارد با تهدیدهایی که در این ویدئوها علیه کشورهای غربی مطرح می‌کند، آن‌ها را تحریک کند. تروریست‌های داعش به عقب رانده شده‌اند و با انتشار این ویدئوها می‌خواهند ضمن ترساندن افکار عمومی، از سراسر جهان عضوگیری کنند.


این کارشناس افزود: آن‌ها قصد دارند با انتشار ویدئوهایی از این دست، ترس را در فکر ما بکارند. این ویدئوها، آن‌ها را در سطح جهان مطرح می‌کند؛ این مسئله افراد بیشتری را به سفر به سوریه و عراق و پیوستن به آن‌ها ترغیب می‌کند و آن‌ها به این طریق راحت‌تر می‌توانند دشمنان خود را تحت‌ تأثیر قرار دهند.


وزارت امور خارجه انگلیس در حال بررسی و تحقیق درباره این ویدئو است. در ویدئوی مذکور، یکی از عناصر داعش به زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی، دیوید کامرون را به سخره می‌گیرد و او را یک «ابله» و «رهبر ناچیز» می‌خواند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار