مسئولان صحت عامه ولایت بادغیس اعلام کردند که با مسدود شدن مراکز درمانی این ولایت توسط طالبان، بیش از 100 هزار شهروند سه ولسوالی‌ از خدمات صحی محروم شده‌اند.

محرومیت 100 هزار شهروند بادغیس از خدمات صحیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان صحت عامه ولایت بادغیس اعلام کردند که با مسدود شدن مراکز درمانی این ولایت توسط طالبان، بیش از 100 هزار شهروند سه ولسوالی‌ از خدمات صحی محروم شده‌اند.

عبداللطیف روستایی، سرپرست ریاست صحت عامه این ولایت گفت: هشت مرکز درمانی از ده روز پیش در ولسوالی‌های مقر، آبکمری و بالامرغاب از سوی طالبان مسدود شده‌اند.

به گفتۀ آقای روستایی، این هشت مرکز درمانی پس از رد خواست‌های طالبان از سوی موسسۀ «هیواد» بسته شده است.

موسسۀ هیواد بر اساس قرارداد با وزارت صحت عامه مسئولیت عرضۀ خدمات صحی به ولایت بادغیس را بر عهده دارد.

استخدام پزشکان جراح، اجرای عملیات‌ها و استخدام افراد طالبان در این مراکز درمانی از خواست‌های طالبان بوده که از سوی موسسۀ هیواد رد شده‌اند.

به گفتۀ سرپرست ریاست صحت بادغیس، با بسته‌شدن این مراکز، بیش از 100 هزار تن از شهروندان سه ولسوالی از دسترسی به خدمات صحی محروم شده‌اند.

شرافت‌الدین مجیدی، رئیس دفتر والی بادغیس با تأیید بسته شدن هشت مرکز صحی گفت: این مراکز درمانی در مناطق تحت کنترل طالبان موقعیت دارند. به گفتۀ آقای مجیدی، تلاش‌ها از طریق بزرگان محلی برای بازگشایی این مراکز صحی جریان دارد.

شهروندان این سه ولسوالی با ابراز نگرانی در این مورد می‌گویند اگر مراکز صحی ولسوالی‌های‌شان بازگشایی نشوند، فاجعۀ انسانی در این ولایت رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.