استاد حوزه و دانشگاه گفت : دموکراسی که غربی ها از آن سخن می گویند قرن ها پیش اسلام آن را به وجود آورد و در واقع اسلام خالق دموکراسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  ، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم راشد یزدی در مراسم سالگرد استاد سید علی اکبر پرورش یاور صدیق انقلاب اسلامی با گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای اصفهان و مرحوم پرورش گفت : از کلمات زیبای ادبیات غرب واژه دموکراسی است و با این همه شدت که غرب به خرج می دهد یک میلمیتری از آنچه که اسلام ارائه می دهد نیست.

وی ادامه داد: مردم در اسلام مهم هستند و ازرکن های اصلی انقلاب هستند ودر قرآن کریم بسیار از مردم آمده و پیامبر را به جامعه بشری معرفی می کند و می گوید این پیامبر از خود شما آماده ازرنج شما رنجور و از خوشحالی شما خوشحال می شود واین پیامبر مهربان است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی گفت: دموکراسی را غربی ها بر سر ما میزنند و همواره دم از حقوق بشر می زنند و ما خالق این قانون هستیم و شما حق ندارید از این قانون سخن بگویید که اسلام خالق است.

وی گفت : درزمان رحلت پیامبر اکرم فرصتی ایجاد شد و در آنجا امیرالمونین به پیامبر گفتند دوست دارم یک بار دیگر خلاصه اسلام را از دولب شما بشنوم پیامبر در جواب هفت جمله گفتند و آخرین جمله پیامبر این بود یا علی رفتم به سوی کسی که از همه مهربان تر است و کلامش قطع شد و رفت به سوی دیدار حق

وی ادامه داد: اصل دین پیامبر عقل و اسلحه دین علم است و صبر و تحمل در دین من بسیار مهم است و سرمایه من به مردم محبت بود.

وی گفت : هیچ وقت در دنیا ظلم به اندازه الان نبوده است و آن وقت که بشر می داند ظلم می کند این موضوع بسیار بد است و هیچگاه مثل امروز بشر دانایی نداشته است.
وی افزود : مردم بسیار اهمیت دارند و مرحوم پرورش کسی بود که به درد مردم اهمیت می داد.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.