به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی در سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی از طریق ویدئوکنفرانس در گناباد آغاز شد.
قطعه اول راه آهن خراسان جنوبی از سمت شمال به طول 48 کیلومتر از ایستگاه یونسی از مسیر خط ریلی مشهد – بافق منشعب می شود و پس از عبور از مسیر دشت و تپه ماهور به ایستگاه گناباد منتهی می شود .
این قطعه با اعتبار 57 میلیارد تومان قرار است در مدت 3 سال زیرسازی شود و پس از آن عملیات ریل گذاری آغاز می شود.
مجری این طرح،شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و پیمانکار آن بومی است.
طول مسیر راه آهن زاهدان - بیرجند - گناباد - بجستان 720 کیلومتر است که برای اجرای آن 2 هزار میلیارد تومان نیاز است.
راه آهن زاهدان – مشهد بخشی از کریدور ریلی بین المللی شمال – جنوب است که کشورهای آسیای میانه را از طریق راه آهن سرخس به شبکه ریلی کشور و سپس به بندر چابهار و آب های آزاد متصل می کند.
اعتبار راه آهن خراسان جنوبی در قانون بودجه سال 94، 7 میلیارد تومان ، سال 95، 9 میلیارد و 400 میلیون تومان و سال 96 ، 5 میلیارد و 380 میلیون تومان مصوب شد که در این سه سال هیچ گونه اعتباری تخصیص نیافت.
در قانون بودجه سال 97 نیز اعتبار راه آهن خراسان جنوبی به 5 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/غ