معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت : محور بیرجند- قاین تا آذر ماه سال آینده به طور کامل دوبانده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  امینی ، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: از 100 کیلومتر محور بیرجند- قاین تاکنون 41 کیلومتر دوبانده شده و 3 کیلومتر دیگر نیز آسفالت شده و آماده بهره برداری است و مابقی نیز با اعتبار 50 میلیارد تومانی تاپایان اذر97 به طورکامل زیر بار ترافیک می رود.


وی از تبدیل شدن این بزرگراه به آزادراه خبر داد و افزود: تفاهم نامه این طرح با سرمایه گذاران امضا شده است و در مرحله ارزیابی توان مالی سرمایه گذاران هستیم که پس از تایید برای تبدیل شدن محور بیرجند- قاین به آزادراه اقدام می کنیم.


امینی گفت : به علت ضعف یکی از پیمانکاران 35 کیلومتر از این محور به کندی پیش می رود که تلاش می شود با تغییر پیمانکار یا حل مشکل آن، این قطعه نیز تا پایان آذر ماه تکمیل شود.


معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به عقد قرارداد احداث خط ریلی راه آهن زاهدان- بیرجند –گناباد با پیمانکار و اتصال آن به شبکه ریلی کشور افزود: بزودی کلنگ قطعه اول این خط به طول 50 کیلومتر به زمین زده می شود و تلاش می شود عملیات اجرایی خط ریلی فردوس نیز با مشارکت 40 درصدی بخش خصوصی و 60 درصدی دولت به زودی آغاز شود.
انتهای پیام/ک

تکمیل دوبانده شدن محور بیرجند_قاین تا سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.