رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: مصرف گوشت در این شهرستان هیچ گونه ممنوعیت و محدودیتی ندارد و قصابی‌ها برای ذبح و فروش گوشت شتر مجوز دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، منصور خاشی رئیس مرکز بهداشت شهرستان  خاش بیان کرد: هیچ گونه نگرانی برای مصرف گوشت شتر وجود ندارد و شهروندان باخیال راحت می‌توانند از قصابی‌ها و فروشگاه‌های شهر گوشت مورد تائید دامپزشکی را خریداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در چند روز اخیر موارد مشکوکی از بیماری هاری در برخی شتر‌های منطقه گزو مشاهده شد، فقط اجازه جابجایی و انتقال و کشتار و مصرف گوشت شتر از آن منطقه برای کمک به حفظ سلامتی شهروندان داده نشد و برای دیگر نقاط خاش و استان ممنوعیتی نبود.

خاشی ادامه داد: مصرف گوشت شتری که حتی مورد گزش حیوان مشکوک به هاری قرار گرفته پس از ذبح شرعی با جدا کردن آن قسمت آسیب دیده و نخاع عصبی آن به شرط اینکه متجاوز از ۴۸ ساعت نباشد اشکالی ندارد، زیرا گوشت شتر در دمای بالا پخته می‌شود و پس از حرارت دیدن اگر عامل ویروسی هم وجود داشته باشد بر اثر گرما و حرارت نابود می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: اکیپ‌های دامپزشکی اعزامی از مرکز کشور و مرکز استان و خاش و کارشناسان ما در حوزه بهداشت از شهرستان خاش سلامت ۱۷۵ شتر باقی مانده از گله‌ای که اخیرا مواردی مشکوک به هاری در آن مشاهده شد، را مورد تائید قرار داده اند.

وی افزود: کشتار و دفن بهداشتی شتر‌های مشکوک به بیماری هاری فقط در راستای حساسیت بوجود آمده و مقابله با بیماری و در جهت حفظ سلامت مردم صورت گرفت و سازمان دامپزشکی خسارت‌های مربوطه را به مالکان و صاحبان شتر‌ها پرداخت می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: از شهروندان و مردم خوب منطفه انتظار داریم به شایعات توجه نکنند، زیرا هیچ خطری از بیماری هاری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و خدا را شکر شتر‌ها در مکانی ایمن نگهداری می‌شوند و سلامت شتر‌ها در منطقه مورد تائید بهداشت و دامپزشکی است.

خاشی از همکاری‌های خوب فرماندار خاش، بخشدار مرکزی، مدیریت جهاد کشاورزی، مدیران محیط زیست و دامپزشکی، راه، رئیس شبکه و کارشناسان مرکز بهداشت، شهرداری، نیرو‌های انتظامی و بسیج و شورا‌ها و دهیاران، بهورزان و مردم منطقه، فعالان رسانه‌ای و ... برای مدیریت بحران قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

هیچ

هیچگونه بیماری هاری درخاش مشاهده نشده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار