نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری تفتان خاش گفت: سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در حوزه تفتان سبب شکوفایی، رشد، توسعه و آبادانی منطقه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان  در سفر یک روزه به شهرستان خاش در نشست هم اندیشی مدیر، استادان و کارکنان مجتمع دینی حنفاء افزود: شهرستان خاش از ظرفیت‌های برجسته فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و سیاسی برخوردار بوده و قله آتش فشان نیمه فعال تفتان پتانسیل ارزشمندی در زمینه گردشگری است.

سلیمانی بیان کرد: اهمیت دادن به دین و مباحث فرهنگی و اجتماعی سبب کاهش مشکلات در حوزه‌های مختلف می‌شود و پیامد آن توسعه و آبادانی در جامعه است.

عضو خبرگان هبری با تاکید بر اهمیت ارتباطات اجتماعی و ضرورت نگاه به ازدواج اسلامی و بهره گرفتن از سنت‌های پیامبر اسلام (ص) گفت: آنچه پیامبر اسلام در حیات طیبه خود انجام دادند در راستای تحکیم وحدت و اخوت و برادری بود و این عامل به قوت و استحکام اسلام کمک کرد.

آیت الله سلیمانی حوزه علمیه و مسجد را عاملی برای هدایت افراد جامعه و برقراری محبت و الفت در جامعه دانست و تاکید کرد: فعالیت در مساجد و مکاتب و مراجع دینی رشد و ترقی احکام و معارف اسلامی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر و اعتلا و نشر دین را به دنبال دارد.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش نیز در این نشست با عرض خوشامدگویی و بیان ظرفیت‌های منطقه در زمینه‌های مختلف گفت: با حمایت‌های آیت الله سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی و تلاش‌ها و همکاری‌های ارزشمند علما و مسئولان و اقشار مردم افزون بر ۳۰ مورد اختلاف قومی منجر به صلح و سازش شده است.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه و مدیر مجتمع دینی حنفاء اهل سنت شهرستان خاش نیز با ارائه گزارشی در حوزه‌های مختلف گفت: حضور آیت الله سلیمانی در جمع مردم استان و منطقه خاش سبب خیر در جامعه است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز سه شنبه وارد خاش شد و مورد استقبال امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، علما و معتمدان و ریش سفیدان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در این سفر یک روزه از بخش‌های مختلف مسجد جامع و مهد کودک، دارالحفظ، و مکتب دینی حنفاء اهل سنت خاش بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

سفر نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به  خاش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار