کلم پلوی شیرازی به عنوان غذای اصیل شهر شیراز تبدیل به برند جهانی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از حضور استان فارس در جشنواره منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» خبر داد.

وی افزود: این جشنواره به مدت ۳ روز از ۶ تا ۸ دی ماه سال جاری در استان کهگیلویه و بویر احمد، شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

سید موید محسن نژاد با بیان اینکه این رویداد ملی با حضور ۴ استان فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره به منظور آشنایی مردم با غذا‌های سنتی - محلی و پخت آن‌ها برپا می‌شود و در این دوره اقامتگاه‌های بوم گردی از شهرستان‌های سپیدان، پاسارگاد، استهبان، اقلید، نورآباد ممسنی و ارسنجان شرکت می‌کنند.

معاون گردشگری فارس برپایی نمایشگاه خوراک‌های سنتی، چادر‌های عشایری، غرفه‌های آیین و فرهنگ استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و دوره‌های آموزشی با موضوع‌های خوراک‌های سنتی و سالم را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد.

این مقام مسئول در خصوص مسابقه آشپزی این جشنواره نیز اظهار کرد: ۳ منو از پیش غذا، غذای اصلی، دمنوش، دسر و نوشیدنی سنتی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته شده بود که در نهایت منوی غذای مسابقه استان فارس شامل پیش غذا (سالاد شیرازی)، غذای اصلی (کلم پلو با ترشی شیرازی)، دمنوش (بابونه)، دسر (حلوای پاشون) و نوشیدنی سنتی (شربت انار) به دبیرخانه مسابقه آشپزی جشنواره معرفی شد و در نظر است کلم پلوی شیرازی به عنوان غذای سنتی و اصیل شهر شیراز به یک برند جهانی تبدیل کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس ادامه داد: دوره قبل این جشنواره در ۲۵ تا ۲۷ آذر ماه سال ۹۵ به میزبانی استان فارس در باغ ملی شیراز برگزار شد و مورد استقبال بیش از ۳۰ هزار نفر بازدید کننده قرار گرفت.

انتهای پیام/ن

برپایی جشنواره غذا در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.