گرامیداشت جانباختگان زلزله بم

مراسم گرامیداشت چهار دهمین سالروزجانباختگان زلزله بم امروز با حضور وزیر نیرو در بهشت زهرای این شهر برگزارشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وزیر نیرو در مراسم گرامیداشت جانباختگان بم گفت: در یکصد سال گذشته حدود ۱۲۳ هزار نفر در زلزله ها جان باخته اند که ۳۴ درصد آنها در استان کرمان بوده است.


اردکانیان واژه زلزله را بیانگر تکان های شدید و عاملی مهم برای هوشیاری در برابر این بلای طبیعی دانست وتاکید کرد :دانش موجود فناوری های به روز و آموزش و تربیت پذیری شهروندان باعث شده تا تلفات ناشی از زلزله کم باشد.


وی وزارت نیرو را دستگاه مسئول تولید آب و برق دانست و گفت این وزارتخانه برای ایمن سازی زیرساخت ها این حوزه،آمادگی کامل دارد.


وزیر نیرو به موضوع تولید انرژی هم اشاره کرد و گفت عرصه انرژی های تجدید پذیر و انرژی های بادی جز توانمندی های منطقه است و با همدلی مسئولان محلی میتواند آینده خوبی را برای استان رقم بزند .

وی استان کرمان را در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر از استان‌های موفق اعلام کرد و گفت تشکیل شورای آب استان کرمان با بهره گیری از ظرفیت های مختلف نمونه ای دیگر ی ازاقدامات موفق در استان کرمان است .


امام جمعه بم نیز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شهرستان و اعطای لقب دارلصابرین به بم را مایه دلگرمی مردم داغدیده دانست وافزود: کارشناسان اهل فن بم را مستحکم ترین شهر ایران میدانند و دولت های مختلف در این شهر خدمات ارزنده ای انجام داده اند.


حجت الاسلام دانشی به برخی مشکلات بهداشتی ،عمران شهری ومدارس کانکسی هم گریزی زد وبر تکمیل طرح های باقیمانده تاکید کرد و افزود: بم هم دارالصابرین و هم دارالشاکرین است.


وی همچنین تجدید نظر در قبوض برق و هزینه های درج شده در آنها را از وزیر نیرو خواستار شد.


نماینده مردم چهار شهرستان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ازحضور نمایندگان ویژه رییس جمهور برای بررسی مشکلات منطقه خبر داد .


سامان بخشی رودخانه ها ،برنامه ریزی برای استفاده از انرژی پاک و انرژی خورشیدی و همچنین اجرای طرح فاضلاب در منطقه و رفع کاهش ولتاژ برق و تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز از دیگر خواسته های حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق از وزیر نیرو بود که در این مراسم مطرح شد.

انتهای پیام/ی

بم هم دارالصابرین و هم دارالشاکرین است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار