اسحاق جهانگیری در صفحه اینستاگرامش پستی را به سالروز زلزله بم اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه ۵ دی ۱۳۸۲ زمین‌لرزه‌ای به شدت ۶٫۶ ریشتر شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند. بر اثر این زمین لرزه  ۲۶٬۲۷۱ کشته، ۳۰ هزار مجروح و بیش از صدهزار نفر بی‌خانمان شدند.

به همین مناسبت و در سالروز  زلزله بم، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و روایت عینی خود از این زلزله را برای مخاطبانش در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت.

جهانگیری نوشت: 

"امروز ٥ دی ماه سالروز حادثه ویرانگر و دلخراش زلزله بم در سال ١٣٨٢ است که باعث جانباختن و مصدوم شدن هزاران نفر از مردم بزرگوار این شهر شد. همیشه به منطقه بم احساس تعلق خاطر خاصی داشته و دارم.

اولین مسئولیتم در جهاد سازندگی منطقه محروم بم بود. زمان وقوع زلزله بم، وزیر صنایع و معادن در دولت دوم آقای خاتمی بودم. به محض اطلاع از حادثه زلزله در بم تمام امکانات وزارتخانه را برای امداد رسانی بسیج کردیم.

روز بعد به این شهر رفتم و از نزدیک شاهد صحنه‌های بسیار دلخراش بودم. واقعاً عمق فاجعه فراتر از تصور بود. خاطرم هست آنقدر از مشاهده صحنه‌های غم انگیز و دردناک در شهر زلزله زده بم متأثر بودم که وقتی میخواستم در جلسه هیأت دولت گزارش بدهم نتوانستم احساساتم را کنترل کنم.

امروز، اما بم به همت مردم سخت کوش و شریف این شهر و کمک‌ها و مدیریت همه مجموعه نظام پس از گذشت ١٤ سال از فاجعه زلزله، بار دیگر استوار و سرافراز ایستاده است.

تجربه بازسازی بم تجربه‌ای گرانسنگ است که می‌تواند بعنوان "چراغ راه آینده" برای بازسازی مناطق زلزله زده اخیر کشور بکار گرفته شود."

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار