همایش ملی علمی پژوهشی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) با حضور اندیشمندان سراسر کشور در شیراز آغاز شد.

شیراز میزبان همایش ملی حضرت شاهچراغ (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمدرضا محمدجانی، معاون پژوهشی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و دبیر علمی این همایش در مراسم افتتاحیه همایش ملی علمی پژوهشی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) گفت: این همایش ملی با همکاری این بارگاه منور و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از اواخر پارسال کار خود را با انتشار فراخوان مقالات با موضوعات پیرامون حضرت شاهچراغ (ع) و جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بیان کرد: پس از انجام مرحله داوری تخصصی ۳۴ مقاله طبق نظر کمیته داوران پذیرفته شد.

محمدجانی با اشاره به موضوعات این همایش تصریح کرد: حوزه شناخت شخصیت حضرت احمدبن موسی (ع) و حضرت سیدمیرمحمدبن موسی (ع)، حوزه فرهنگی، اجتماعی و مدیریت سومین حرم اهل بیت (ع)، حوزه تاریخ، اسناد و موقوفات حرم مطهر، حوزه معماری و شهرسازی و حوزه حدیث‌پژوهی از موضوعات این جشنواره هستند.

معاون پژوهشی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و دبیر علمی همایش ملی علمی پزوهشی شاهچراغ (ع) تصریح کرد: کمیته علمی و کمیته داوران همایش با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی مطرح استان و کشور همزمان با آغاز کار دبیرخانه جشنواره در ابتدای امسال در آستان مقدس با تشکیل نشست‌های تخصصی نسبت به تنظیم فراخوان همایش و موضوعاتفنی تبادل نظر کردند.

محمد جانی ادامه داد: این همایش از صبح امروز آغاز به کار کرده و تا بعدازظهر همین روز ادامه دارد که در بخش اول آن مراسم افتتاحیه و سخنرانی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) انجام می‌شود و در بخش بعدازظهر نیز چند تن از نفرات برگزیده این همایش به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

گفتنی است، همایش ملی علمی پژوهشی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) با حضور اندیشمندان سراسر کشور ۵ دی‌ماه امسال در سالن ولایت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) آغاز شد.
انتهای پیام /ت

برگزاری همایش ملی حضرت شاهچراغ (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار