کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مهاباد برای رفع مشکلات فرهنگی تشکیل جلسه داد.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،نخستین نشست کمیسیون فرهنگی در دوره پنجم شورای اسلامی شهرمهاباد با حضور نمایندگان انجمن ها ومؤسسات فرهنگی و همچنین برخی از صاحب نظران در حوزه فرهنگ و هنر در تالار وحدت شهرداری مهاباد تشکیل شد.

در ابتدای این نشست مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: انتظارما این است که با تشکیل کارگروههای  تخصصی شاهد تحول چشمگیری در حوزه فرهنگی و هنری شهرستان باشیم.

 مصطفی احمدزاده افزود: شورا و شهرداری در دوره های پیشین نیز در ارتباط با افزایش سرانه مطالعه و کتابخانه ها،حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان قدمهای مهم و مثبتی برداشتند و می طلبد در مقوله همایش ها هم کارهای شاخص تری صورت گیرد.

 کامران علیزاده آذر، شهردار مهاباد هم گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد نشاط اجتماعی، برگزاری کنسرت ها،تئاتر و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری از اهداف شهرداری برای جبران بخشی از کمبودها و مشکلات فرهنگی شهر است.

 قادر مرادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد هم در این جلسه،همراهی و هماهنگی هنرمندان از یک سو و خدمت صادقانه مسئولان و تلاش در راستای زدودن محرومیت های فرهنگی از سوی دیگر را لازم و ملزوم یکدیگر اعلام کرد و گفت: امیدواریم پشتیبانی شورای شهر و شهرداری از برنامه های فرهنگی بتواند برخی از کمبودها و مشکلات فرهنگی را رفع کند.

 حجت الاسلام یاسر آقا محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ هرجامعه ای به دو بخش ملی ـ هنری و دینی تقسیم خواهد شد گفت: اگر هنر از بطن جامعه برنخیزد و مردم با آن هم ذات پنداری نکنند این هنر پایداری نخواهد داشت.

 وی اضافه کرد: قرآن سرشار از هنر است و می توان به عنوان سرمنشاء بسیاری از هنرها در بازآفرینی داستانها با خلاقیت از آن بهره جست.

 حامد حیدری رئیس شورای شهرمهاباد هم گفت: بدون شک توجه به مقوله های فرهنگی و زیست محیطی مورد توجه ماست و در همین زمینه چهار درصد بودجه شورا به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است.

 در ادامه نمایندگان انجمن ها و هنرمندان در خصوص مشکلات بخش فرهنگ و هنر نظرات و  پیشنهاداتی را ارائه دادند.

انتهای پیام/ع

بررسی مشکلات فرهنگی در نشست کمیسیون فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.