مدیر کل زندان های خراسان شمالی گفت: باهمت مسؤلین قضایی و مددکاران اجتماعی در زندان بجنورد قاتل از قصاص نفس در پای چوبه دار نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ پژمان پروین مدیر کل زندان های خراسان شمالی گفت: جوانی که در حدود شش سال گذشته مرتکب یک قتل عمد در یکی از شهرستان های خراسان شمالی شده بود پس از طی مراحل قانونی و قضائی این پرونده نهایتاً حکم قصاص تأیید و در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی افزود : سحرگاهان روز سه شنبه و پس از انجام مراحل قانونی همه چیز برای اجرای حکم مهیا بود اما تلاش دادستان مرکز استان،مدیر کل زندان های استان، مددکاران اجتماعی، و معتمدین محلی در تشویق و ترغیب شاکیان به گدشت، نهایتا مثمر ثمر واقع و خانواده مقتول در کمال متانت و بزرگواری از حق طبیعی خود گذشت و باردیگر فرهنگ ایثار وگذشت بر انتقام پیشی گرفت.

پژمان پروین اظهار کرد: در این خصوص ضمن تشکر از تلاش همه مسؤلین و مددکاران و معتمدین، از اهتمام ویژه دادستان مرکز استان در أخذ رضایت از شکات در این پرونده تقدیر نمود و اعلام داشت:ما باید از عفو وکرم الهی درس بگیریم و سعی کنیم تا با اقدامات شایسته خود مظهر صفات کبریا باشیم.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های در حال انجام در خصوص أخذ رضایت از شکات ، انجام این اقدام را ترویج فرهنگ گذشت در جامعه دانست و گفت: واحدهای مددکاری زندان ها و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان این اقدام مهم را در رأس امور اجرایی خود قرار داده اند.

مدیر کل زندان های خراسان شمالی عفو وگدشت را سلوک بندگان خدا دانست و اعلام داشت: باید بپذیریم که آرامش انسان ها درگذشت است نه انتقام و این موضوع به کرات در احادیث دینی و متون ادبی ما به آن پرداخته شده است.

انتهای پیام/آ

قاتل پای چوبه دار در بجنورد بخشیده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.