همایش پیشگیری از ایدز در باغملک برگزار شد

با همکاری شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، بهزیستی و آموزش و پرورش همایش پیشگیری از ایدز در باغملک برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  زهرا فرج زاده، مسئول برنامه ایدز دانشگاه جندی شاپور اهواز هدف از برگزاری همایش آموزش و حساس سازی در زمینه بیماری ایدز (HIV) است، بیان داشت: شناسایی بیماران مبتلا به ایدز در کشور بسیار دیر صورت می‌گیرد، به گونه ای که بیش از 90 درصد از مبتلایان شناسایی شده به نقطه اوج این بیماری رسیده اند و بعد از گذشت یک سال فوت می ‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در این زمینه ترس بیماران از اعلام ابتلا به ایدز به دلیل نگرش و دیدگاه جامعه نسبت به این بیماری است و همین موضوع سبب به تاخیر انداختن درمان این بیماران می‌شود.

فرج زاده با بیان این نکته که راه‌های ابتلا به بیماری ایدز در کشور تغییر کرده است، اذعان داشت: در سال های دور اعتیاد و استفاده از سرنگ های مشترک برای تزریق فراگیرترین روش ابتلا به این بیماری بوده، اما با تغییر روش های اعتیاد به تدخین و استفاده از قرص های روانگردان درحال حاضر رفتارهای پر خطر جنسی فراگیر ترین راه ابتلا به این بیماری است.

مسئول برنامه ایدز دانشگاه جندی شاپور اهواز افزود: براساس تخمین وزارت بهداشت بیش از 66 هزار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که از این تعداد فقط 36 هزار نفر از افراد آلوده به این بیماری شناسایی شدند.

انتهای پیام/گ

برگزاری همایش پیشگیری از ایدز در باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.