رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پایین آمدن سن انتقال ایدز، انتقال ایدز از طریق تماس‌های جنسی به میزان 40 درصد و افزایش ابتلا زنان به این بیماری زنگ خطر اپیدمی ایدز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: ما متعهد هستیم برنامه ایدز را با سایر کشورهای دنیا پیش ببریم و همزمان با سایر کشورهای جهان تا سال 2025 به اهداف خود برسیم.

وی بیان داشت: 90 درصد برنامه‌های ایدز مربوط به کشف بیماری ایدز، 90 درصد مربوط به درمان ایدز و 90 درصد دیگر مربوط به سرکوب ویروس ایدز با درمان است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر اینکه با این شرایطی که در استان و کشور وجود دارد به اهداف خود نمی‌رسیم، متذکر شد: پایین آمدن سن انتقال ایدز، انتقال ایدز از طریق تماس‌های جنسی به میزان 40 درصد و افزایش ابتلا زنان به این بیماری زنگ خطر اپیدمی ایدز است.

سلمان‌زاده بیان کرد: الگوی انتقال ایدز به سمت بیمارهای جنسی و پایین بودن تشخیص بیماری یکی از معضلات این بیماری است و این به دلیل عدم تشخیص نیست بلکه عدم مراجعه افراد پر خطر است.

وی با اشاره به پایین بودن میزان درمان بیماری ایدز توضیح داد: کسانی که تشخیص داده می‌شوند که به بیماری ایدز دچار هستند پیگیر درمان خود نمی‌شوند.

سلمان‌زاده با اشاره به رفتارهای پر خطر در آرایشگاه‌ها که منجر به بیماری ایدز می‌شود، متذکر شد: برخی افراد کارتن خواب، دست فروش و ... می‌توانند ناقل این بیماری باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم در دانشگاه‌ها و مدارس در مورد بیماری ایدز گفت: برخی نگرش‌های غلط در مورد این بیماری وجود دارد، این در حالی است که داروهایی وجود دارد که مبتلایان با مصرف آنها هم می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند و هم اقدام به ازدواج کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار