در دو عملیات کمین در شرق کنگو ۹ نظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی جمهوری دموکراتیک کنگو روز دوشنبه اعلام کردند در دو عملیات کمین که جمعه و یکشنبه در منطقه آشوب‌زده استان کیووی جنوبی در شرق این کشور صورت گفت، ۹ نظامی کشته شدند.  

 مسئول نظامی کنگو گفت: «ارتش از کشته شدن ۹ نظامی در دو عملیات کمین در منطقه عملیاتی باراکا Baraka در استان کیووی جنوبی در شرق کنگو خبر داد.»

این منبع اعلام کرد «یک ستوان دوم روز یکشنبه در عملیات کمین در منطقه لوبا Lweba در هفت کیلومتری باراکا کشته شد.»

یک مسئول بیمارستان دولتی لولیمبا Lulimba در ۶۰ کیلومتری جنوب باراکا در استان کیووی جنوبی گفت: «بیمارستان ما روز جمعه جسد ۹ نظامی را که بر اثر گلوله کشته شده بودند، دریافت کرد.»

این منبع نظامی که شبه نظامیان مائی مائی Maï-Maï را مسئول این دو عملیات کمین می‌داند، اعلام کرد نیرو‌های مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو «تجهیزات نظامی قابل توجهی» را از دست داده‌اند.

گروه‌های شبه نظامی از آغاز سال به طور مداوم مواضع ارتش کنگو را در استان کیووی جنوبی و کیووی شمالی هدف قرار می‌دهند.

شبه نظامیان مائی مائی از گروه‌های «دفاع از خود» هستند که اساسا بر مبنای فرقه‌ای تشکیل شده اند. طی دومین جنگ کنگو (۲۰۰۸-۱۹۹۳) شماری از این گروه‌های شورشی توسط قدرت حاکم مسلح شدند تا علیه جنگجویان اوگاندایی و رواندایی بجنگند. برخی از این گروه‌ها هرگز خلع سلاح نشده‌اند.  

 

انتهای پیام/

 

در دو حمله در شرق کنگو ۹ نظامی کشته شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار