مخالفان جمهوری دموکراتیک کنگو خواستار برپایی تظاهرات شدند

حزب مخالف جمهوری دموکراتیک کنگو از طرفداران خود دعوت کرد روز سه شنبه بار دیگر برای درخواست کناره گیری ژوزف کابیلا، رئیس جمهور کنگو تظاهرات کنند. ­

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از کینشازا، حزب مخالف جمهوری دموکراتیک کنگو روز دوشنبه به رغم این که قدرت حاکم تجمعات را ممنوع کرده است، از طرفداران خود دعوت کرد روز سه شنبه بار دیگر برای درخواست کناره گیری ژوزف کابیلا، رئیس جمهور کنگو تظاهرات کنند. ­

اوگوستن کابویا، سخنگوی حزب اتحاد برای دموکراسی و توسعه اجتماعی، حزب مخالف تاریخی کنگو، اعلام کرد «تظاهرات این سه شنبه برگزار خواهد شد».

کابویا اعلام کرد «هدف از این راهپیمایی درخواست برگزاری انتخابات تا پایان امسال مطابق با توافقنامه سن-سیلوستر است».
بر اساس این توافقنامه که ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ زیر نظر مقام اسقف میان قدرت حاکم و مخالفان به عمل آمد، انتخابات باید حداکثر در دسامبر ۲۰۱۷ برگزار شود.
بر اثر فشار‌های بین المللی مقامات کنگو پنجم نوامبر تقویمی را که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۸ را برای برگزاری انتخابات متعددی از جمله انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین جانشینی برای ژوزف کابیلا منتشر کردند. دومین دوره ریاست جمهوری ژوزف کابیلا بیستم دسامبر ۲۰۱۶ به پایان رسیده است.
کابویا اعلام کرد «تقویم رسمی مورد بی توجهی واقع شده است. ما این تقویم جدید را به رسمیت نمی‌شناسیم».
مخالفان کنگو به رهبری حزب اتحاد برای دموکراسی و توسعه اجتماعی کناره گیری کابیلا را از پایان امسال خواستارند و معتقدند وی هیچ قصدی برای برگزاری انتخابات ندارد».

 انتهای پیام/

درخواست حزب مخالف دولت کنگو از طرفداران برای تظاهرات علیه رئیس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار