معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تنها حدود ۲۵ درصد از جمعیت ایران به کتابخانه عمومی دسترسی مناسب دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد الهیاری در مراسم معارفه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس اظهار کرد: با وجود فعالیت ۳ هزار و ۴۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور، تنها حدود ۲۵ درصد از جمعیت ایران به کتابخانه عمومی دسترسی مناسب دارند.

وی با اشاره به شعاع عملیاتی کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: در صورتی که تا شعاع یک و نیم کیلومتری از محل زندگی، کار و یا تحصیل فرد کتابخانه عمومی وجود داشته باشد، وی دارای دسترسی به کتابخانه عمومی محسوب می‌شود.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اضافه کرد: به دلیل گستردگی شهر‌ها و روستا‌ها حدود ۷۵ درصد از جمعیت کشور از کتابخانه عمومی بی بهره اند.

الهیاری راه اندازی کتابخانه عمومی در روستا‌های دارای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد.

مدیر کل جدید کتابخانه‌های عمومی فارس هم که پیش از این سرپرست این اداره بود، با بیان اینکه استان فارس با ۲۲۴ کتابخانه یکی از استان‌های برتر کشور از نظر تعداد کتابخانه‌های عمومی است، گفت: از این تعداد ۵۰ کتابخانه در روستا‌های استان دایر است.

روح الله منوچهری بیان کرد: تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی استان به منظور پاسخگویی به نیاز مخاطبان را دستور کار قرار داده ایم.

وی از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان را، راه اندازی بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی، امکان دسترسی افراد به پایگاه اطلاعاتی و راه اندازی اینترنت رایگان در ۲۰ درصد از کتابخانه‌های عمومی فارس برشمرد.

انتهای پیام/ن

صحبت های محمد الهیاری در مراسم معارفه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.