مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان فعال است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل احمدی در دومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان در سنندج گفت: از این تعداد 50 باب عمومی نهادی و بقیه عمومی مشارکتی است.

 وی با بیان اینکه بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی در شهرستان سنندج وجود دارد، افزود: شهرستان های کامیاران، سقز، قروه، بانه، بیجار، مریوان، سروآباد، دیواندره و دهگلان در رتبه های بعدی قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: بیشترین تعداد کتابخانه عمومی مشارکتی نیز مربوط به شهرستان سقز با 11 باب است و شهرستان سنندج در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به عضویت 33 هزار نفر در کتابخانه های عمومی کردستان بیان کرد: از این تعداد 31 هزار نفر در کتابخانه های عمومی نهادی و بقیه در کتابخانه های عمومی مشارکتی عضویت دارند.

احمدی، زیربنای کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی در استان کردستان را 23 هزار متر مربع برشمرد و گفت: 21 هزار متر مربع مربوط به کتابخانه های عمومی نهادی و 2 هزار متر مربع نیز زیربنای کتابخانه های عمومی مشارکتی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان ادامه داد: هم اکنون بالغ بر 650 هزار عنوان کتاب در 950 هزار جلد با موضوعات متنوع در کتابخانه های عمومی نهادی استان وجود دارد.

وی با اشاره به خرید 15 هزار نسخه کتاب با موضوعات کردی و اهل سنت از ناشران و نویسندگان بومی در سال جاری، گفت: این روند همچنان به صورت مستمر ادامه دارد.

احمدی گفت: ارتقای سرانه کتاب های بومی در کتابخانه های عمومی استان کردستان از اقدامات بسیار خوبی بوده است که در سال های اخیر انجام شده و موجبات رضایت علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی را در استان فراهم آورده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در پایان افزود: کتابخانه های عمومی از ارکان توسعه فرهنگی هستند و در راستای اجرای برنامه ها و اهداف باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/م

شهرستان سقز دارای بیشترین تعداد کتابخانه عمومی مشارکتی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.