فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی و عمل به قانون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران در نشست کارکنان و روسای پلیس‌های آگاهی شهرستان‌ها و کلانتری‌های استان، گفت: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله سرقت نیازمند عزم همگانی و عمل به قانون است.

وی افزود: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در خط مقدم مبارزه با سرقت در جامعه قرار دارندکه با هوشمندی و شناخت شرایط محیطی می‌توانند ماءمن و پناهگاه مردم باشند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به تاثیر سرقت بر کاهش احساس امنیت در جامعه، گفت: اگر چه سرقت یک چالش اجتماعی است، اما علل و عوامل بسیاری در وقوع آن نقش دارند که یکی از مهمترین عوامل آن بیکاری و مشکلات معیشتی است.

سردار میرفیضی اعتیاد را از دیگر عوامل وقوع سرقت برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از سرقت‌ها توسط افراد معتاد صورت می‌گیرد که در این بخش نیروی انتظامی در برخورد با معتادان متجاهر و معرفی آنان به مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی از افزایش افزایش ۲۵ درصدی کشف سرقت نسبت به سال گذشته در نه ماهه سال جاری خبر داد و گفت: عزم نیروی انتظامی برخورد با سارقان با همکاری دستگاه قضایی است که در این راستا توفیقات خوبی را داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله سرقت نیازمند عزم همگانی و عمل به قانون است برجدیت پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول در این عرصه تاکید کرد.

سردار میرفیضی نقش نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و نخبگان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی اثرگذار دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بسیج در کشف جرایم از مهمترین اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تقدیر از عملکر آحاد کارکنان انتظامی استان از جمله روسا و کارکنان پلیس آگاهی، بر رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: کارکنان انتظامی باید در حفظ ارزش‌های اسلامی، پاسخ به موقع به مطالبات مالباختگان و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند.

انتهای پیام/آ

عمل به قانون راهکار مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.