سومین نشست علمی کارگروه زندگی پیاده در شهر با موضوع شهر انسان محور با حضور صاحب نظران و اساتید حوزه سیما و منظر شهری برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضاجعفرپور مدیر کارگروه زندگی پیاده در شهر شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری سومین نشست علمی کارگروه زندگی پیاده در شهر با موضوع شهر انسان محور، اظهار کرد: محور‌های اصلی این نشست علمی، فرهنگ پیاده مداری، حمل و نقل عمومی، ظهور هنر شهری، تقویت اقتصاد شهری، سلامت شهروندان، حیات اجتماعی و امنیت عمومی و برنامه ریزی فضا‌های شهری است.

وی، رویکرد اصلی این نشست را گفتمان سازی فرصت‌ها و چالش‌ها اعلام کرد و ادامه داد: تلاش خواهد شد تا نتایج این مطالعات علمی به صورت راهکار‌های اجرایی در اختیار شورای اسلامی شهر شیراز و مدیران شهرداری قرار گیرد تا منجر به بهبود فضای شهری در حوزه زندگی پیاده در شهر شود.

سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه باید شهر را برای شهروندان ایمن، با نشاط و زیبا ساخت، تصریح کرد: برای تحقق این هدف، توجه به زندگی پیاده در شهر می‌تواند کمک حال ترافیک، وضعیت آب و هوا، فضای سبز شهری و سلامت شهروندان باشد.

وی بیان کرد: این موضوع که در پایان هفته با سیل قابل توجهی از مهاجرت شهروندان به بیرون از شهر روبرو هستیم، نشان دهنده این است که شهر نتوانسته آرامش و آسایش شهروندان را تحقق بخشد و چنانچه بتوانیم در زمینه زندگی پیاده در شهر موفق عمل کنیم شهر برای شهروندان دلنشین‌تر خواهد بود و شهروندان ترجیح خواهند داد در تعطیلات خود نیز از فضای زیبای شهری استفاده کنند.

دستغیب با انتقاد از اینکه برخی شهروندان خیابان را برای گشت و گذار فراغت خود در روز انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: اگر پیاده رو‌ها و محیط‌های زیبا و با نشاط برای پیاده روی‌های شهروندان وجود داشته باشد، مردم ترغیب می‌شوند کمتر از خودرو استفاده کنند و بخشی از تعاملات اجتماعی در پیاده رو‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ن

برگزاری نشست علمی کارگروه زندگی پیاده در شهر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار