نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان با هدف تبیین نشاط اجتماعی در جامعه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛امام جمعه آبادان در نشست شورای فرهنگ عمومی آبادان با اشاره به توجه دقیق به مفهوم نشاط اجتماعی با جهان بینی اسلامی گفت: دین مبین اسلام به هیچ عنوان با برگزاری انواع برنامه های شادی آفرین در سطح جامعه مخالفتی ندارد و آن چه سبب ناهنجاری در جامعه دینی می شود بی بند و باری است.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور افزود: از مسئولان برگزاری جشن های با شکوه و گاهی پر هزینه خواست، پیش از برپایی این گونه برنامه ها حتما برنامه ریزی و مشورت لازم را داشته باشند و پیوست فرهنگی را فراموش نکنند.

او جامعه بی نشاط را جامعه ای مرده دانست و گفت: نشاط در جامعه تک بعدی نیست و ابعاد گوناگونی از جمله نشاط معنوی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نیز شامل می شود بنابر این نظافت شهری، رونق اقتصادی و ایجاد شغل برای جوانان می تواند زمینه ساز نشاط بخش بزرگی از جامعه بشود.

امام جمعه آبادان افزود: نباید مخاطب ویژه برنامه های نشاط آفرین و جشن های اعیاد ملی و دینی را تنها به قشر خاصی در جامعه محدود شود و باید برنامه هایی از این دست را به تمام نقاط شهرستان و به ویژه مکان های کم برخوردار گسترش داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور در بخش دیگری از سخنانش در پیش بودن سالروز حماسه مردمی نهم دی ماه - روز بصریت - را یادآور شد و گفت: همه نهادهای فرهنگی باید با بیشترین امکانات خود برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مهم تلاش کنند.

وی نهم دی ماه را مصداق بارز نشاط بزرگ اجتماعی عنوان کرد و افزود: در روزهایی که دشمن سعی داشت با استفاده از عناصر فریب خورده داخلی و با ایجاد فتنه به نظام مقدس اسلامی هجمه و آسیب وارد کند مردم به صحنه آمدند، امید و نشاط را به جامعه بازگرداندند و مطابق معمول سال های پس از انقلاب دشمنان قسم خورده ایران و اسلام را ناامید کردند.

انتهای پیام/د

اسلام ، مخالف شادی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.