مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از افزایش میانگین برداشت سیب زمینی در هر هکتار از مزارع استان خبر داد.

افزایش ۲۰ درصدی تولید سیب زمینیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن مهدوی گفت: امسال ۵ هزار و ۱۳۸ هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری زیر کشت سیب زمینی رفت و بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت شد.

وی اظهار داشت: امسال با استفاده از بذر، کود و روش‌های داشت و کاشت مناسب، میانگین برداشت سیب زمینی در هر هکتار از این سطح، از ۳۵ تن به حدود ۳۹ تن افزایش یافت.

مدیر امور زراعت اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: بنابراین با وجود کاهش بیش از ۷۰۰ هکتاری برابر با ۱۲ درصدی سطح زیر کشت سیب زمینی به دلیل میزان مصرف آب بالا و شرایط خشکسالی طی سال جاری در استان، تولید این محصول کاهش چندانی نداشت.

مهدوی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۵ هزار و ۸۶۰ هکتار از اراضی استان به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که محصول آن به ۲۰۸ هزار تن رسید.

وی، میزان تولید سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری را چهار برابر میانگین کشور اعلام کرد و گفت: این استان هم اکنون رتبه دهم تولید این محصول و رتبه ششم تولید سیب زمینی بذری در کشور را به خود اختصاص داده است.

مهدوی ادامه داد: امسال همچنین حدود یک هزار و ۵۰۰ تن بذر کلاس A سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری تولید و بخشی از آن، به همدان، اردبیل و جیرفت ارسال شد.

به گفته وی؛ اگریا، مارفونا، ساتینا و بورن، ارقام سیب زمینی کشت شده در این استان است.

انتهای پیام/ز

تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار