استاندار فارس گفت: شیراز باید به نماد فرهنگی کشور تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛اسماعیل تبادار استاندار فارس بیان کرد: شیراز باید به نماد فرهنگی کشور تبدیل شود و شورای شهر باید این کار بزرگ اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نهادی مردم سالار خدمات قابل توجهی را در چارچوب قانون از گذشته تا کنون ارائه نموده و می‌تواند منشاء خیرات فراوانی در آینده باشد، افزود:هماهنگی، وحدت رویه و تفاهم باید در وجود اعضای شورای کلان شهری، چون شیراز شکل بگیرد تا بتوان در پرتو آن کار‌های بزرگی را انجام داد.

 تبادار اشرافیت به قانون را لازمه کار همه اعضای شورای شهر دانست و افزود: اشرافیت و تسلط به قانون منجر به صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی و قانونی می‌شود و از بروز مشکلات عدیده جلوگیری می‌کند و زمانی که تسلط به قانون وجود داشته باشد کلام اعضای شورای شهر نیز تاثیر گذارتر خواهد بود.

استاندار فارس از شهرداری شیراز درخواست کرد تا در کنار اجرای سایر طرح‌های عمرانی، جلوه گاهی سامان یافته از فضای سبز را با بهره گیری از کارشناسان خبره در سطح کلان شهر شیراز خلق نمایند.

تبادار با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست امسال ۸۵۵ میلیون دلار سرمایه جلب و جذب شده است و مدیران استان در راستای جذب سرمایه گذار به صورت کانونی و متمرکز کار‌ها را پیگیری می‌نمایند و از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز می‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود منابع معدنی و صنعتی فارس را به استانی صنعتی تبدیل کرده است خواستار توجه و بهره گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها شد و از مدیران استان خواست تا در ایجاد کارخانه‌های پائین دستی این معادن در فارس نقش آفرین باشند.

استاندار فارس همچنین گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم و برجسته استان برشمرد و اضافه کرد: گردشگری می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال آسان در فارس باشد و باید در کنار توجه به صنعت به حوزه گردشگری و کشاورزی نیز توجه ویژه‌ای شود.
انتهای پیام/ت

تبدیل شدن شهر شیراز به نماد فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار