حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی گفت:ششمین جشنواره هنرهای آسمانی برای آشنایی طلاب باشاخه‌های هنری مختلف درحوزه‌های علمیه ازاول اسفندماه امسال درقم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن نبوی،معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه،ظهر امروز در نشست خبری جشنواره هنر آسمانی که در سالن جلسات امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: ششمین جشنواره هنر آسمانی در قم برگزار خواهد شد.

وی بابیان برگزاری جشنواره هنر آسمانی در شهر قم افزود: ششمین جشنواره هنرهای آسمانی از اول اسفندماه در قم آغاز می‌شود و هدف آن نیز طرح هنر در حوزه‌های علمیه بوده و طرحی نیز برای آشنایی طلاب با شاخه‌های هنری مختلف در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته‌شده تا طلاب با توجه با علایق و استعدادهای خود جذب یکی از شاخه‌های مهم هنری شوند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره هنری گفت: بهترین‌های حوزه‌های علمیه کشور برای حضور در جشنواره ملی هنر آسمانی در استان قم انتخاب می‌شوند تا برترین‌های کشوری از این طریق ردیابی و شناخته شوند.

نبوی با تأکید بر موضوعات اصلی جشنواره هنر آسمانی عنوان کرد: قرآن کریم، اهل‌بیت(ع)، خاطرات تبلیغی، مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، عاشورا، انقلاب اسلامی، فضای مجازی، حجاب و عفاف، اخلاق و عرفان از جمله مهم‌ترین موضوعات این جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین قالب‌های هنری جشنواره هنر آسمانی تصریح کرد: فیلم کوتاه و بلند، فیلم‌نامه بلند و کوتاه، عکس، تصویربرداری، خوشنویسی، نقاشی، نرم‌افزار، طراحی، پژوهش، هنر، سخنرانی و روش کلاس داری از مهم‌ترین قالب‌های هنری این جشنواره خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با تأکید بر آثار رسیده به دبیرخانه در بخش‌های مختلف جشنواره هنر آسمانی ادامه داد: تاکنون در بخش شعر و نثر 129 اثر، عکس 88 اثر، گرافیک 42، نرم‌افزار 42، موشن گرافیک 14، فیلم بلند 2 مورد، فیلم کوتاه 11، فیلم‌نامه 16، مستند 13، نمایشنامه 4 مورد، داستان و رمان 71 مورد، پژوهش هنر 117 مورد نقاشی و طراحی 3 مورد خوشنویسی 10 و بازی نامه 25 مورد به دبیرخانه ارسال‌شده است.

نبوی ادامه داد: فراخوان این جشنواره از ابتدای مهرماه به‌تمامی استان‌ها ابلاغ‌شده و تا دی‌ماه ادامه داشته و زمان برگزاری جشنواره هم در اسفندماه خواهد بود. صرفاً طلاب خواهر و بردار می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اما بخش مهمی از این جشنواره برای شناسایی و پرورش استعدادهای طلاب در شاخه‌های هنری مختلف است.

انتهای پیام/ح

ششمین جشنواره ملی هنر آسمانی در قم برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار