فرماندار سقزگفت: بیشترین آمار بی سوادان این شهرستان با 8 هزار و 691 نفر مربوط به زنان روستایی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز  در جلسه تشریح وضع باسوادی و بیسوادی در شهرستان سقز،جمعیت بین سنین10 تا 49 سال شهرستان سقز را 146 هزار و 838 نفر عنوان کرد و گفت :میزان باسوادی در این جمعیت 94 و یک دهم درصد است.

وی تعداد باسوادان زن و مرد این شهرستان را بین سنین 10 تا 49 سال، 135 هزار و 730 نفر اعلام کرد و افزود:این آمار در مقایسه باسرشماری سال 90 نشان دهنده رشد مناسب تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در شهرستان سقز بوده است.

وی افزود: در سال 90 تعداد 15 هزار و 290 نفر بی سواد بین این سنین در شهرستان سقز وجود داشته که بر این اساس درصد باسوادی 88 و 88 صدم و میزان بیسوادی 10 و 79 صدم درصد بوده است.

فرماندار سقز تعداد بی سوادان این شهرستان را 11 هزار و 108 نفر اعلام کرد وگفت: بیشترین آمار بی سوادان این شهرستان با 8 هزار و 691 نفر مربوط به زنان روستایی است.

 رئیس اداره سواد آموزی سقز درادامه این جلسه گفت: در سال جاری دو هزار و 178 نفر در شهرستان سقز در دوره های سوادآوزی، تحکیم و انتقال جذب کلاس های نهضت سواد آموزی شده اند.

محمد فرخی  افزود: در صورتی که افراد بین 10 تا 50 سال برای کلاس های نهضت سواد آموزی ثبت نام کنند به هرکدام از آنان 144 هزار تومان پول بابت تشویق تعلق خواهد گرفت.

فرخی عنوان کرد: تعداد 225 نفر آموزش دهنده به افراد بیسواد و کم سواد در شهرستان سقز مشغول فعالیت هستند.

سید رحمان سیدیان، مدیر آموزش و پرورش سقز نیزگفت: از سه مرکز یادگیری فعال در استان کردستان دو مرکز در شهرهای سقز و صاحب مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در این دو مرکز 168 فراگیر مشغول فعالیت سواد آموزی هستند که در کنار درس های کلاس آموزش مهارت های زندگی، خیاطی و مشاوره هم دایر است.

خالد علیپور رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه در ادامه این جلسه گفت: ایجاد هسته های کتابخوانی، در اختیار قراردادن کتاب برای خانواده های کم سواد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح خواندن با خانواده، برپایی مسابقه انشا نویسی در بین افراد کم سواد و توزیع ماهنامه فرصت دوم برای افراد کم سواد از دیگر فعالیت های نهضت سواد آموزی شهرستان سقز است.

انتهای پیام/م

زنان روستایی بیشترین آمار بی سوادی شهر سقز را تشکیل می دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.